40% Nederlanders luncht achter bureau


Een gezonde lunch wordt tijdens werk en bij stress vaak overgeslagen / Foto bij: Green Chef

Onderzoek - Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van maaltijdbox Green Chef blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlanders achter zijn of haar bureau luncht bij drukte. Als mensen thuiswerken ligt dat percentage nog hoger, namelijk op 49 procent. Bovendien blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde vrouwen ongezonder eet door stress.

“Geen tijd nemen voor je lunch is niet aan te raden” aldus diëtist bij Green Chef, Daniet Shachar. “Door te lunchen achter je bureau kom je niet tot rust en heb je minder aandacht voor je eten.” Toch vindt ruim 45 procent van de respondenten het belangrijk gezond te eten, vooral in stressvolle periodes. Maar stress zorgt er ook voor dat mensen een ongezonde keuze maken in voeding. Bijna de helft van de vrouwen (49%) en ruim een kwart van de mannen (27%) geeft dat ook aan. Shachar: "Door stress wordt het moeilijker om bewuste keuzes te maken, waardoor we sneller naar ongezond eten grijpen."

Traktaties

Stress is echter niet de enige reden om gezonde eetgewoonten op kantoor te laten varen. Een verjaardagstaart hier, een bitterbal daar: ook ongezonde traktaties op werk zijn moeilijk te weerstaan. Van de vrouwen zegt 37 procent dat lastig te vinden, tegenover een kwart van de mannen.

(On)gezond weekend

Ondanks de verleidingen en werkdruk tijden het werk, zegt bijna twee op de vijf Nederlanders doordeweeks gezonder te eten dan in het weekend. Twintig procent laat in het weekend de gezonde eetgewoonten zelfs helemaal los.

Het onderzoek van Multiscope werd in juli dit jaar uitgevoerd onder 1004 Nederlanders.

Bron: Green Chef/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Beren populairste restaurantketen Nederland

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Lees bericht


Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht


Gemiddelde NPS Nederlandse restaurantketens is +72

Onderzoek - De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91). Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld. De 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.

Lees bericht


‘Meer uitgeven bij een hotel betekent hogere NPS-score’

Onderzoek - De grootste hotelketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +49. Bilderberg (+77) krijgt de hoogste score. Er bestaat een positief verband tussen de uitgaven van klanten bij een hotelketen en de NPS. Hogere uitgaven gaan samen met een hogere NPS en andersom. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht

Nederlanders besteden €2,2 miljard bij restaurantketens

Onderzoek - De grootste Nederlandse restaurantketens trokken het afgelopen jaar 6,8 miljoen bezoekers. Zij besteedden gemiddeld €115 tijdens hun bezoek en gaven gezamenlijk in totaal €2,2 miljard uit bij deze ketens. Nederlanders van 18 tot 34 jaar gaven aanzienlijk minder uit (€97) dan 50-plussers (€131). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid