40% Nederlanders luncht achter bureau


Een gezonde lunch wordt tijdens werk en bij stress vaak overgeslagen / Foto bij: Green Chef

Onderzoek - Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van maaltijdbox Green Chef blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlanders achter zijn of haar bureau luncht bij drukte. Als mensen thuiswerken ligt dat percentage nog hoger, namelijk op 49 procent. Bovendien blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde vrouwen ongezonder eet door stress.

“Geen tijd nemen voor je lunch is niet aan te raden” aldus diëtist bij Green Chef, Daniet Shachar. “Door te lunchen achter je bureau kom je niet tot rust en heb je minder aandacht voor je eten.” Toch vindt ruim 45 procent van de respondenten het belangrijk gezond te eten, vooral in stressvolle periodes. Maar stress zorgt er ook voor dat mensen een ongezonde keuze maken in voeding. Bijna de helft van de vrouwen (49%) en ruim een kwart van de mannen (27%) geeft dat ook aan. Shachar: "Door stress wordt het moeilijker om bewuste keuzes te maken, waardoor we sneller naar ongezond eten grijpen."

Traktaties

Stress is echter niet de enige reden om gezonde eetgewoonten op kantoor te laten varen. Een verjaardagstaart hier, een bitterbal daar: ook ongezonde traktaties op werk zijn moeilijk te weerstaan. Van de vrouwen zegt 37 procent dat lastig te vinden, tegenover een kwart van de mannen.

(On)gezond weekend

Ondanks de verleidingen en werkdruk tijden het werk, zegt bijna twee op de vijf Nederlanders doordeweeks gezonder te eten dan in het weekend. Twintig procent laat in het weekend de gezonde eetgewoonten zelfs helemaal los.

Het onderzoek van Multiscope werd in juli dit jaar uitgevoerd onder 1004 Nederlanders.

Bron: Green Chef/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht


Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht

De Beren populairste restaurantketen Nederland

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid