4000 online triages op eerste dag gezondheidscheck


Coronamaatregelen – De gratis online gezondheidscheck van de brancheorganisaties VCHO, NHG en ProFri beleefde met ruim 4.000 triage een succesvolle eerste dag. De gezondheidscheck maakt het ondernemers gemakkelijk om de verplichte gezondheidsvragen te stellen aan hun gasten.

Veel ondernemers voelde de start op 1 juni als een nieuwe start. Onderdeel van de opening vormt het naleven van het protocol dat voorschrijft dat een aantal regels moet worden nageleefd. De brancheorganisaties hebben hiervoor een eigen tool ontwikkeld, die vooralsnog alleen de gasten checkt, maar binnenkort ook de medewerkers. De online gezondheidscheck is inmiddels bij veel ondernemers in gebruik. Er is ook een versie beschikbaar in het Chinees.

Alle horecaondernemers en gasten kunnen 24 uur per dag gebruik maken van een chatbot. Het is een online tool die de in het protocol voorgeschreven handelingen bij reservering en ontvangst van de gasten grotendeels automatiseert.

Opschalen

Meer dan 4000 gasten vulden op de eerste dag de vragenlijst in. Gisteren is de chatbot door nog meer ondernemers in gebruik genomen en neemt het aantal checks zienderogen toe, zo laten de drie initiatiefnemers weten. Aanleiding om het systeem nu al op te schalen, zodat de snelheid van de ‘babbel-robot’ blijft gewaarborgd.

Veel ondernemers zien de voordelen. Het voorkomt onnodig oponthoud bij de ontvangst van de gasten en waarborgt de kwaliteit van de iedere triage, omdat de ‘robot’ gewoon blijft doorgaan alsof het de eerste keer is dat hij de vragen stelt. Ook brengt de chatbot de algemene richtlijnen van het RIVM bij de gasten nog eens onder de aandacht en verzoekt hij vriendelijk om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.

Medewerkers

Op verzoek van verschillende ondernemers komen de initiatiefnemers ook met een digitale gezondheidscheck voor medewerkers. Naar verwachting is deze vanaf vandaag al in het Nederlands beschikbaar. Uiteraard volgt deze ook in andere talen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Alide van Toor beoogd opvolger Frans van Rooij bij Profri

Benoeming – Alida van Toor (1965) is voorgedragen als beoogd voorzitter van Vereniging Professionele Frituurders (ProFri). Zij volgt daarmee Frans van Rooij op die terugtreedt als voorman van de vakvereniging. Van Toor was van 2006 tot eind 2022 eigenaresse van cafetaria De Halte in Meerkerk.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid