'42% van alle consumpties buiten de deur komen van thuis'


15 producten die het meest van huis worden meegenomen voor kantoor of onderweg

Marktcijfers – Veel producten die buitenshuis worden geconsumeerd, worden van huis meegenomen. Van alle koek & biscuit bijvoorbeeld die buiten de deur worden gegeten, komt maar liefst 85 procent van uit huis. Gemiddeld komt 42 procent van alle producten buiten de deur genuttigd van huis.

Dat blijkt uit de OutofHome Shopper monitor, het grootste OutofHome onderzoek in Nederland. In dit onderzoek bij 10.000 consumenten gevraagd naar hun bestedingen aan foodproducten.

Ook voor onderweg van thuis

De producten die vanuit huis voor buitenshuis worden meegenomen, worden vooral op het werk en tijdens de lunch gegeten. Soms is dat ook op een ander moment tijdens de werkdag. Voor een deel van de producten geldt zeker ook dat deze onderweg in de auto of trein worden genuttigd.

Leeftijd maakt nauwelijks uit

Uit de resultaten blijkt dat er weinig verschil zit in leeftijdsgroepen. Verschil zit er hooguit in het soort producten. Jonger dan dertig jaar kiest iets vaker voor ontbijtgranen en yoghurt van thuis. Ouder dan dertig jaar neemt wat vaker belegd brood van huis mee.

Mannen van 30 tot 50 nemen relatief vaker iets mee van huis voor onderweg of voor op kantoor. Bij de vrouwen is dat vooral de categorie tot 30 jaar meer van huis meenemen.

In het overzicht de 15 producten die het meest worden meegenomen van thuis, die buiten de deur worden gegeten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur

Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.

Lees bericht

Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019

Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht


Vleesconsumptie stijgt, ondanks groei vegetarisch

Analyse - Alle mediaberichten over de overweldigende opmars van vleesvervangende producten ten spijt; de vleesconsumptie groeit nog altijd in Nederland. Ook Wakker Dier constateerde dat tot verbazing van alles en iedereen eind vorig jaar. Daarmee is niet gezegd dat vleesvervangers of vegetarisch niet stijgen, alleen veel minder hard dan wellicht iedereen wil of hoopt. De verwarring over het meer en...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid