‘61% van de Nederlanders wil verantwoord uit eten met kerst’


Bonden en horecasector akkoord met nieuw cao

Onderzoek- Van de Nederlanders wil 61 procent met kerst op een verantwoorde manier buiten de deur eten. Dat blijkt uit onderzoek dat online reserveringsplatform TheFork heeft laten verrichten. Op dit moment is nog onduidelijk of de horeca weer open mag met de kerstdagen.

Tijdens de persbijeenkomst van het kabinet, afgelopen dinsdag, werd duidelijk dat de horeca voorlopig de deuren gesloten moet houden. In ieder geval tot december. Om te kunnen achterhalen wat consumenten met kerst willen, liet The Fork onderzoek uitvoeren onder meer dan 600 respondenten, die representatief zijn voor de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder. 61% van die ondervraagden denkt er over het kerstdiner in een restaurant te vieren. Daarnaast geeft 82% aan binnen twee weken na de heropening van de horeca weer uit eten te gaan.

Quality time

Uit de gegevens blijkt ook dat de consumenten vertrouwen hebben in de horeca als het gaat om de eigen veiligheid. De belangrijkste reden die de ondervraagden noemen om weer uit eten te gaan, is de grote behoefte aan quality time. 54% van de respondenten wil binnen de eerste twee weken na heropening weer een restaurant bezoeken en 21% geeft aan dit binnen de eerste maand te willen doen. 82% zegt even vaak of vaker uit eten te gaan als alles weer open is. Veel Nederlanders geven dus aan weer buiten de deur te willen eten als de gedeeltelijke lockdown is opgeheven.

Lunch of diner?

Aan de respondenten werd ook gevraagd of ze na de heropening van de restaurants vaker buiten de deur zouden gaan lunchen? Waar voorheen nauwelijks buiten de deur werd geluncht door Nederlanders, geeft 60% van de respondenten nu aan dat wel te zullen gaan doen. Van deze groep zegt 28% dit te doen om de restauranthouders te ondersteunen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Fastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation

Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid