69 partners steunen Nationale Week Zonder Vlees


Actieweek – De Nationale Week zonder Vlees, die van 11 tot en met 17 maart wordt gehouden, telt 69 partners. Onder de partners zijn alle grote foodretailers en partijen als Bijenkorf en Subway en groothandels als Bidfood en Sligro. De partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn veelal foodproducenten met vegetarische productinnovaties en groentehandelaren zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Daarnaast doen er ook dit jaar maar liefst 12 grote retailers mee die de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar maken, waar onder Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Marqt, Natuurwinkel, Odin, PLUS en SPAR. 16 partijen meer In totaal zijn het 16 partijen meer dan vorig jaar die de campagne ondersteunen. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85% van hen doet dit jaar weer mee, dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot.” Naast de vele foodbedrijven en retailers sloten dit jaar ook partijen aan als de Green Protein Alliance als founding partner en de Triodos Bank vanuit hun campagne ‘Tijd voor echte keuzes’. Daarnaast cateraar Sodexo die met de meeste locaties deelneemt, Deli by Shell & Deli to Go die de week een plek geven langs de snelweg, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis. Als bezorgservice doet ook HelloFresh mee met hun Veggie Box. Bron: @FoodClicks Actieweek – De Nationale Week zonder Vlees, die van 11 tot en met 17 maart wordt gehouden, telt 69 partners. Onder de partners zijn alle grote foodretailers en partijen als Bijenkorf en Subway en groothandels als Bidfood en Sligro. De partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn veelal foodproducenten met vegetarische productinnovaties en groentehandelaren zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Daarnaast doen er ook dit jaar maar liefst 12 grote retailers mee die de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar maken, waar onder Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Marqt, Natuurwinkel, Odin, PLUS en SPAR. 16 partijen meer In totaal zijn het 16 partijen meer dan vorig jaar die de campagne ondersteunen. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85% van hen doet dit jaar weer mee, dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot.” Naast de vele foodbedrijven en retailers sloten dit jaar ook partijen aan als de Green Protein Alliance als founding partner en de Triodos Bank vanuit hun campagne ‘Tijd voor echte keuzes’. Daarnaast cateraar Sodexo die met de meeste locaties deelneemt, Deli by Shell & Deli to Go die de week een plek geven langs de snelweg, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis. Als bezorgservice doet ook HelloFresh mee met hun Veggie Box. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Week Zonder Vlees-campagne krijgt Europees vervolg

Campagne – De Nationale Week Zonder Vlees, het initiatief dat Nederland al vijf jaar inspireert minder vlees te eten, krijgt vanaf 2023 een Europees tintje. Dankzij het Europese subsidieprogramma ‘Horizon Action Grant’ kan de campagne uitgebreid worden naar het buitenland. Het eerste land is België, waar de week in oktober 2023 wordt gehouden. Daarna volgen andere Europese landen.

Lees bericht



Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Campagne - De jaarlijks terugkerende campagne ‘De Nationale Week Zonder Vlees’ vraagt deze editie ook aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat. Met de toevoeging ‘& Zuivel’ worden de deelnemers ook uitgedaagd om niet alleen het vlees een week te laten staan maar ook zuivel.

Lees bericht

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees van start

Actieweek – Vandaag gaat de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees van start. Tijdens deze campagne wordt Nederland bewust gemaakt van de positieve impact van minder vlees eten, en ervaren zij hoe gemakkelijk dit kan zijn. Het animo van partners en andere organisaties is onverminderd groot. Naast vele Nederlanders, supermarkten en producenten, sluiten ook scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries...

Lees bericht



Vegetarische Slager en Deliveroo lanceren De Vleesch Lobby

Pop-up restaurant -  Ter gelegenheid van De Nationale Week Zonder Vlees openen De Vegetarische Slager en Deliveroo De Vleesch Lobby een tijdelijk burgerrestaurant met vegan burgers van De Vegetarische Slager. Geïnteresseerden kunnen dan zelf ervaren dat vegetarisch vleesch net zo lekker is als dierlijk vlees.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid