Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtAlbert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie...
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees bericht‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’
Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft bij een meerderheid van de supermarktklanten de voorkeur.
Lees berichtNederlandse hamburgerketen Fat Phill’s bestaat vijf jaar
Formulenieuws - De Nederlandse franchiseketen Fat Phill’s, opgericht in 2019 door Armin Vahabian, bestaat vijf jaar. De franchiseketen, die geïnspireerd op een Amerikaanse hamburgerketen telt zeventien locaties in Nederland en opent binnenkort de eerste vesting in het buitenland.
Lees berichtEigenaar Jitha van Staveren opent tweede Jitha’s Deli
Formulenieuws – Deze week opende eigenaar Jitha van Staveren officieel de nieuwe Jitha’s Deli in Almere Buiten. Onder de naam Jitha’s Deli is al sinds juli 2021 een shop actief op het tankstation aan de Randweg in Emmeloord, waar ook het hoofdkantoor is gevestigd.
Lees berichtfritz-kola komt met nieuw design fles
Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.
Lees berichtJonge talenten gekroond als Talent van de Toekomst
Wedstrijd – Deze week zijn de gastronomische talenten van Nederland de strijd met elkaar aangegaan tijdens Talent van de Toekomst 2024. De eerste editie sinds 2019 van deze jaarlijkse vakwedstrijd, die voor de tiende keer werd gehouden. In totaal hebben 70 jonge koks en gastheren & -vrouwen meegedaan.
Lees berichtNu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen
Voedselverspilling – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.
Lees bericht