AB InBev zoekt startups om duurzaamheidsuitdagingen op te lossen


Actieprogramma - Bierbrouwer AB InBev zoekt ambitieuze startups zich aan te melden voor het ‘100+ accelerator’ programma om de grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en verantwoord drinken op te lossen. Starten de bedrijven kunnen zich tot 30 oktober aanmelden. In het programma kunnen starts-up hun oplossingen implementeren in het wereldwijde AB InBev netwerk, onder meer op de thema’s recycling, CO2 reductie, hernieuwbare energie en terugdringen van onverantwoorde bierconsumptie. De bierbrouwer wil met het programma een volgende stap zetten in het realiseren van de doelstellingen naar 2025 om duurzaam en verantwoord drinken te realiseren en ook 100% circulaire verpakkingen. Wilco Heiwegen, woordvoerder van Bierbrouwerij AB InBev: “Wereldwijde vraagstukken rond duurzaamheid en verantwoord drinken kunnen we alleen samen oplossen. Daarom zoeken we startups die werken aan maatschappelijk relevante en schaalbare oplossingen op deze thema’s. Ambitieuze startups die hun maatschappelijke impact willen vergroten krijgen de kans hun oplossingen uit te rollen binnen ons netwerk. We financieren de startups met bijna 100.000 euro en begeleiden ze intensief gedurende het programma.” Doelstellingen 2025 Bierbrouwerij AB InBev wil dat in 2025 wereldwijd alle verpakkingen 100% circulair zijn en dat alle aangekochte elektriciteit afkomstig is uit 100% hernieuwbare bronnen. Daarnaast investeert de brouwer in elektrificatie van transport. Op het gebied van verantwoord drinken is een van de doelstellingen dat in 2025 wereldwijd 20% van al het verkochte bier alcoholvrij of laag-alcoholhoudend is. Eerder dit jaar introduceerde de brouwer Leffe Blond 0.0% in Nederland. Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Duurzaamheid niet bepalend bij keuze eventlocatie’

Onderzoek – Bij de keuze van een evenementlocatie blijkt duurzaamheid onderaan het prioriteitenlijstje te staan. Als de keuze echter eenmaal is gemaakt dan is een duurzaam aanbod wel belangrijk. Dat meldt Theater Amsterdam naar aanleiding van een onderzoek onder B2B eventmanagers naar de rol die duurzaamheid speelt bij het kiezen van een evenementenlocatie.

Lees bericht

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Horecabedrijf IQ Creative schenkt voortaan Bud

Bier – Het Amsterdamse horecabedrijf IQ Creative, met de restaurantlocaties van Happyhappyjoyjoy, supperclub en Envy,  gaat voortaan Bud schenken. Volgens horecaeigenaar Bert van der Leden passen zijn bedrijf en ‘s werelds grootste biermerk wel bij elkaar. Van der Leden en Bud waren al vanaf de start van het biermerk in Nederland in gesprek met elkaar. “We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als...

Lees bericht

Horecavakbeurs Horecava laat zien dat foodservice leeft

Beurzen - De 64e editie van de Horecava eindigde donderdag 16 januari met een recordaantal bezoekers. In totaal bezochten 75.000 foodserviceprofessionals de nationale vakbeurs, een groei van ruim 6% ten opzichte van de vorige editie. Volgens de organisatie steeg het aantal bedrijven dat de beurs bezocht met 9%, in lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland. De drukte op de beursvloer de afgelopen...

Lees bericht


GelreDome gaat biermerk Bud schenken

Leisure – Voetbal- en theatertempel GelreDome heeft een samenwerking gesloten met het biermerk Bud. Vanaf zaterdag 23 november stroomt er voor het eerst Bud uit de taps, aangevuld met een speciaalbierportfolio van Bierbrouwerij AB InBev. Het Amerikaanse biermerk Bud is recent geïntroduceerd in Nederland en probeert sindsdien vaste grond onder de voet te krijgen. De GelreDome is als thuisbasis van voetbalclub...

Lees bericht

McDonald’s lanceert platform voor eigen milieu-initiatieven

Formulenieuws – Fastfoodketen McDonald’s lanceert een Europees platform om innovatieve oplossingen te testen op het gebied van verpakkingen en recycling. Dit ‘Better M’ programma is opgezet om het gebruik van plastic te verminderen en de recyclebaarheid van verpakkingen in de Europese vestigingen te verbeteren. Nederland maakt onderdeel uit van het Europese programma. Eén van de initiatieven is om de...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid