Ad Jansen (Suiker Unie) wint eerste FNLI Award


Verkiezing - Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) werd de eerste FNLI Award uitgereikt aan Ad Jansen van Suiker Unie. De prijs is een uitdrukking van waardering voor een initiatief uit de levensmiddelensector op het gebeid van transparantie, gezondheid, duurzaamheid of voedselveiligheid. Ad Jansen, stafmedewerker Logistiek bij de Suiker Unie, kreeg zijn prijs voor zijn rol en inzet bij het initiatief ‘Onderweg op 100% eigen groen gas’. Suiker Unie produceert groen gas door in eigen biomassavergisters suikerbietenresten te vergisten. Jansen is de drijvende kracht achter de geoptimaliseerde toepassing van het groene gas in het bulktransport: eind 2019 rijden er al zeven trucks op 100% eigen groen gas naar de klant. Vanuit zijn hart voor duurzaamheid heeft hij, volgens een jury, zowel interne als externe partijen weten te verbinden aan het initiatief en brede samenwerking in de logistieke keten gerealiseerd. Jansen was met zijn initiatief één van drie genomineerden, maar kreeg van het publiek in zaal uiteindelijk de meeste stemmen. De twee andere, door een vakjury, genomineerden waren het team van Lipton bij Unilever, voor de ontwikkeling van een duurzame fles, gekoppeld aan een traject van afvalreductie en Kees den Uijl van Euroma, die een stoomprocedé had ontwikkeld om kruiden te schonen van ongewenste stoffen. De awarduitreiking was het slotstuk van een jaarbijeenkomst met meer dan 300 bezoekers uit de industrie, politiek, de agri-food sector en andere stakeholders. De bijeenkomst vond plaats in het kader van de Dutch Food Week. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Suiker Unie gaat energieneutraal produceren

Duurzaam - Cosun Solar Park Puttershoek wordt nog dit jaar gerealiseerd. Suiker Unie, onderdeel van Royal Cosun, geeft aan dat de duurzame energiecentrale ervoor zorgt dat haar specialiteitenfabriek in Puttershoek volledig energieneutraal wordt. Daarnaast wordt een deel van de groene stroom aan het net geleverd.

Lees bericht

Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht



HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid