Albron opent nieuw concept van Le Perron in Almere
Horeca - Albron opende dit weekend in Almere het bakkerijconcept Le Perron in een nieuw format en een nieuwe Starbucks. In maart komt daar nog eens het nieuwe snackbarconcept Frites Affair bij. Met het circulaire concept The Green House en de eigen exploitatie van Anne&Max ontwikkelt de voormalige cateraar zich steeds meer tot volwaardig horecabedrijf.
Het nieuwe bakkerijconcept Le Perron is geïnspireerd op de Franse manier van leven. Het ‘joie de vivre’-gevoel moet terugkomen in sfeer en inrichting . De formule richt zich op de gasten die op zoek zijn naar kwaliteit, maar ook gemak. Daarom vers belegde broodjes en Franse patisseriespecialiteiten. Maar klanten kunnen er ook terecht voor een kop koffie en een salade, al dan niet voor consumptie ter plekke of om te worden meegenomen.
Creatieve insteek
De locatie in De Diagonaal in Almere Centrum heeft veel elementen in het interieur uit de bakkerijwereld. Zo zijn er tegeltjes gemaakt van zoutdeeg en bestaat een deel van de muur uit oude bakvormen van stokbroden. Ook in de aanduiding van producten is gezocht naar een creatieve insteek. Zo zijn woordcombinaties gemaakt van Nederland en Frans. Het assortiment kent daardoor een croitaartje en een pain au chocolat of pain bohémien.
Albron breder actief
Inmiddels heeft Albron diverse Starbucks in eigen beheer en opent het ook steeds vaker locaties met bestaande shopformules zoals Anne&Max. Het exploiteren van horeca onder het dak van een ander, wat Albron altijd vertelde te doen, heeft door die activiteiten een bredere betekenis gekregen. Steeds vaker laat het bedrijf zien op eigen kracht, of in samenwerking met andere partijen tot nieuwe concepten te komen. Het nieuwe concept van Le Perron in Almere werd aanvankelijk samen met de Market Food Group ontwikkeld voor de stationsgebieden, maar krijgt nu op high traffic-locaties een volledig eigen invulling. Albron heeft daarnaast concepten voor de leisuremarkt, de zorgsector en verblijfsgelegenheden voor scholen en bedrijven, en andere high traffic-gebieden.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht