Amazing Oriental opent stationslocatie op Hoog Catharijne
Formulenieuws – Aziatische supermarktketen Amazing Oriental opent op woensdag 28 april om zijn tweede Utrecht vestiging op Hoog Catharijne. Het is de eerste supermarkt van Amazing Oriental in een stationsgebied.
De vestiging in Hoog Catharijne is de 23e supermarkt van Amazing Oriental in Nederland. Met een winkeloppervlakte van circa duizend vierkante meter, met uitgebreide vis- en vleesafdelingen, is deze vestiging veel groter dan de andere Utrechtse winkel, aan de Amsterdamse Straatweg.
Foodcorner
Amazing Oriental Hoog Catharijne heeft ook een eigen food corner, ‘Amazing Taste’ met een menu van verse Aziatische snacks (van risolles, bara tot roti-rolls), belegde broodjes waar bezoekers kunnen kiezen uit onder andere rendang, bakkeljauw, cha siu, verfrissende bubble tea’s en verse maaltijden uit de Chinese, Indische en Surinaamse keuken. Om mee te nemen of, zodra dat weer mogelijk is, ter plaatse op te eten. “Mensen uit de stad kunnen voor hun Aziatische boodschappen nu alleen nog naar de Amsterdamsestraatweg”, zegt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Daar moeten ze vaak buiten in de rij staan. Dat is nu niet meer nodig. Natuurlijk is deze nieuwe winkel in het stationsgebied ook ideaal voor alle reizigers die nog even boodschappen willen doen, een maaltijd mee naar huis willen nemen of trek hebben in een lekkere verse snack.”
Bron: Amazing Oriental/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners
Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.
Lees berichtColruyt lanceert eerste zelfscannende ‘Smart Cart’ in België
Buitenland - Colruyt Laagste Prijzen introduceert in zijn winkel in Halle een zelf ontwikkelde, slimme winkelkar die klanten helpt om efficiënter boodschappen te doen. Met deze primeur is Colruyt Group de eerste retailer in België die een zelfscannende winkelkar op basis van AI en slimme sensoren inzet.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees berichtGewoon Coop Sint Jansklooster over naar Boon’s Dagmarkt
Supermarkt - In Sint Jansklooster opent vandaag de supermarkt Gewoon Coop Compact de deuren. Ondernemers Jan Obe en Gjilke Hobma geven hiermee het startsein voor de volgende fase in de landelijke ombouw van Coop-winkels naar Boon’s Markt- of de Boon’s Dagmarkt-formule.
Lees berichtConsument kiest bewuster en vaker huismerken
Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.
Lees berichtNieuwe commerciële aanpak Jumbo werpt vruchten af
Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.
Lees bericht