Amazing Oriental opent stationslocatie op Hoog Catharijne


Formulenieuws – Aziatische supermarktketen Amazing Oriental opent op woensdag 28 april om zijn tweede Utrecht vestiging op Hoog Catharijne. Het is de eerste supermarkt van Amazing Oriental in een stationsgebied.

De vestiging in Hoog Catharijne is de 23e supermarkt van Amazing Oriental in Nederland. Met een winkeloppervlakte van circa duizend vierkante meter, met uitgebreide vis- en vleesafdelingen, is deze vestiging veel groter dan de andere Utrechtse winkel, aan de Amsterdamse Straatweg.

Foodcorner

Amazing Oriental Hoog Catharijne heeft ook een eigen food corner, ‘Amazing Taste’ met een menu van verse Aziatische snacks (van risolles, bara tot roti-rolls), belegde broodjes waar bezoekers kunnen kiezen uit onder andere rendang, bakkeljauw, cha siu, verfrissende bubble tea’s en verse maaltijden uit de Chinese, Indische en Surinaamse keuken. Om mee te nemen of, zodra dat weer mogelijk is, ter plaatse op te eten. “Mensen uit de stad kunnen voor hun Aziatische boodschappen nu alleen nog naar de Amsterdamsestraatweg”, zegt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Daar moeten ze vaak buiten in de rij staan. Dat is nu niet meer nodig. Natuurlijk is deze nieuwe winkel in het stationsgebied ook ideaal voor alle reizigers die nog even boodschappen willen doen, een maaltijd mee naar huis willen nemen of trek hebben in een lekkere verse snack.”

Bron: Amazing Oriental/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners

Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.

Lees bericht



Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht



Consument kiest bewuster en vaker huismerken

Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.

Lees bericht

Nieuwe commerciële aanpak Jumbo werpt vruchten af

Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid