Anuga gaat hybride en komt met Anuga @home
Beurzen - "Transformeren" is het hoofdthema van de Anuga van dit jaar en dat geldt niet alleen voor de wereld van eten en drinken als gevolg van corona, maar ook voor de beurs zelf. Voor het eerste zal 's werelds grootste vakbeurs voor de levensmiddelensector in hybride vorm plaatsvinden. De gebruikelijke beurs met productpresentaties op locatie in Keulen zal worden aangevuld met de digitale Anuga @home.
De hybride vorm is niet alleen voor de editie van dit jaar, die van 9 tot en met 13 oktober gaat plaatsvinden, maar is blijvend, liet Oliver Frese, operationeel manager van de Anuga vandaag tijdens een online persconferentie weten. ‘Geïnteresseerden kunnen zes tot acht weken voorafgaand aan de beurs al een kijkje nemen,” zo voegde Frese toe.
Europa
Frese is er vast van overtuigd dat de beurs doorgang kan vinden in oktober. “We zijn uiteraard afhankelijk van de maatregelen, maar de ontwikkelingen zien er goed uit.” Wel verwacht de Anuga dat er deze editie qua bezoek een zwaarder accent komt te liggen op vakbezoekers uit Europa.
Nieuwe vakbeurservaring
Het hybride format van de Anuga heeft volgens de directie als voordeel dat branchedeelnemers van over de hele wereld - exposanten, vakbezoekers en de vakpers - live in Keulen of digitaal via het nieuw ontwikkelde platform ideeën kunnen uitwisselen en informatie kunnen inwinnen over belangrijke branchethema's. De toevoeging van het digitale platform aan de analoge vakbeurs creëert een nieuwe hybride vakbeurservaring, aldus de organisatie.
Virtuele lobby
De digitale Anuga @home biedt exposanten diverse presentatiemogelijkheden. Het platform is toegankelijk via de virtuele lobby, waar de bezoekers een overzicht krijgen van alle beursitem en in contact kunnen komen van relevante exposanten.
Stages
Daarnaast biedt het platform ook componenten zoals de “Main Stages” waarop het door de Anuga samengestelde programma plaatsvindt. Hier verschijnen topsprekers live ter plaatse vanuit Keulen of via livestream. Ook worden hier productinnovaties getoond en de highlights. Voor deze activiteiten zijn aparte stages ontwikkeld, die gevolgd kunnen worden via ‘Congres-stages’ en ‘Product Stages’. Er zullen ook doelgroepspecifieke podia zijn, zoals bijvoorbeeld de ‘Anuga Trade Shows Stage’, de ‘Anuga Start-up Stage’, de ‘Anuga Taste Innovation Stage’ of de ‘Anuga Food Trends Stage’.
Beursvloer
Op het gebied van exposanten en producten vormt de ‘beursvloer’ online de tegenhanger van de beurshal Van hieruit is er toegang tot de verschillende stands van de exposanten, de zogenaamde ‘showrooms’. In de showroom geven exposanten relevante informatie over hun bedrijven, producten en diensten. Via het "Communicatiecentrum" kunt u via audio, video of chat als één-op-één-communicatie contact opnemen met bezoekers, exposanten, beslissers, kopers, branchedeskundigen en mediavertegenwoordigers.
Het beursteam houdt de komende weken onder meer webinars met livedemonstraties om de functionaliteiten en mogelijkheden van het digitale platform te presenteren. Het liveprogramma van Angua @home is voor bezoekers beschikbaar van 11 tot 13 oktober 2021. Daarna is de inhoud nog steeds beschikbaar op aanvraag.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtLevensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen
Vakbeurzen - Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.
Lees berichtNieuw kennisinitiatief Anuga Horizon naast Anuga
Vakbeurzen – Aan de Anuga van dit jaar wordt voor het eerst toegevoegd de Anuga Horizon, een nieuw evenementformat, parallel gehouden aan de mondiale levensmiddelenbeurs Anuga. Thema van het nieuwe kennisevent is ‘Discovering New Frontiers: Anuga HORIZON - Cultivating Change in Food Innovation ‘.
Lees berichtAnuga biedt internationaal overzicht food en beverage
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Lees berichtAnuga weet ook in coronatijd te overtuigen en te presteren
Vakbeurzen – Op de eerste twee beursdagen laat de Anuga in Keulen zien dat deze internationale vakbeurs voor de levensmiddelenhandel nog niets heeft ingeboet aan kracht en uitstraling. Na anderhalf jaar coronamaatregelen weet de beurs nog altijd te overtuigen in aanbod, vernieuwing en internationale aantrekkingskracht van foodprofessionals.
Lees berichtVegan Zeastar komt met plantaardige zalm op Anuga
Introductie – Sterk Food introduceert op de aankomende Anuga in Keulen de Smoked Zalmon van Vegan Finest Foods. Sterk Food is de Duitse distributiepartner van Vegan Finest Foods, dat eerder de plantaardige visvarianten vegan Notuna en Zalmon sashimi op de markt bracht.
Lees bericht