Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept


Bestelmuur waar op elk gewenst moment besteld en afgerekend kan worden, maar waar de bestelling later kan worden afgehaald

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Op 2e ring oost zijn nieuwe, innovatieve bestelschermen en een snackmuur geplaatst om de cateringervaring van de bezoekers zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Bezoekers kunnen op een door hen gewenst tijdstip hun bestelling doen en deze later ook op een vooraf aangeven moment ophalen. De bezoeker hoeft daarvoor alleen naar de juiste kiosk te lopen die op de bestelbon staat aangegeven. Afrekenen gebeurt bij het invoeren van de bestelling.

Finetunen

De opening op de tweede ring Oost is een eerste stap. Later worden er op meerdere plekken deze nieuwe manier van cateren geplaatst. De installatie in de rest van de Arena volgt gefaseerd. Volgens planning in de loop van 2024. Komende maanden staan in het teken van verbouwen, verbeteren en finetunen van het aanbod en de wijze van bestellen, zo wordt gemeld.

Snackmuur

Alle favoriete happen en drankjes blijven op het menu staan. Ook de snackmuur is niet verdwenen. De bezoekers kunnen dus gewoon een patatje of broodje kroket bestellen en de snacks uit de muur trekken. Maar er is wel gekeken op welke wijze het aanbod kon worden verbeterd. Nu is het mogelijk om bijvoorbeeld met combi deals te komen en items te brengen als de hybride signature burger, gemaakt van 50% rundvlees en 50% champignons. Arena laat weten bij het samenstellen van het assortiment rekening te hebben gehouden met duurzaamheid.

Bron: Arena/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe koers La Place gericht op jongeren en duurzaamheid

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. Die nieuwe koers is gericht op een jongere doelgroep, maar kent ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil het bedrijf tot 2027 50% minder voedselverspilling en 80% plant-based ingrediënten realiseren.

Lees bericht

F&B-event over duurzaamheid hotels van Green Hotel Club

Hotels - Tijdens het tweede jaarlijkse Sustainable Food & Beverage Inspiration Event, georganiseerd door de Green Hotel Club, kwamen meer dan vijftig F&B Managers, chef-koks en General Managers van hotels uit de regio Amsterdam samen om inspiratie op te doen, kennis te delen en duurzame leveranciers te ontmoeten.

Lees bericht

Zorgboodschap wint Shopping Awards B2B Award 2025

Uitreiking – Zorgboodschap heeft tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk is Zorgboodschap de Shopping Awards B2B Award 2025 ontvangen. De prijs is toegekend door een vakjury en de erkenning voor de krachtige, gebruiksvriendelijke webshop die Zorgboodschap speciaal voor de zorgsector heeft laten ontwikkelen.

Lees bericht



Innovatief restwarmte-terugwinningsproject bij PMI

Duurzaamheid - Een bont gezelschap van ingenieurs en andere technici kwam onlangs samen bij Philip Morris-fabriek in Bergen op Zoom. Niet om de achtergronden te horen over de productie van de IQOS-heats die daar worden gemaakt, maar om de details te horen over uniek restwarmte-terugwinningsproject dat PMI samen met JOA Air Solutions uit Delft heeft opgezet.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid