B Corp-logo voortaan op verpakkingen Oliehoorn
.png)
Gecertificeerd - Sausmaker Oliehoorn uit Hoorn mag zich sinds oktober officieel een B Corporation noemen. Maar op de verpakkingen was dat nog niet zichtbaar. Nu wel.
Directeur Arjan Dijk is trots op het resultaat: “In de 44-jarige geschiedenis van ons familiebedrijf is verantwoord ondernemen altijd al een belangrijke pijler geweest”.
De B Corp-certificering wordt wereldwijd toegekend door B Lab, de organisatie achter de certificering. Bedrijven die voldoen aan bepaalde standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid kunnen het certificaat aanvragen en ontvangen. In oktober 2024 kreeg Oliehoorn het certificaat toegekend. Deze maand zijn de eerste sausflessen met B Corp-logo te vinden bij de groothandels.
Elke drie jaar moeten B Corps opnieuw gecertificeerd worden om hun status te behouden. Volgens Dijk laat de toekenning van het certificaat zien dat het bedrijf op de goede weg is en dat smaak, kwaliteit en duurzaamheid uitstekend samengaan. FishTales, Tony’s Chocolonely, Auping, Hak en Triodos zijn ook B-corp gecertificeerde bedrijven.
Bron: Oliehoorn/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
VE Partners neemt familiebedrijf Inproba
Overname – Inproba, het sinds de oprichting in Baarn gevestigde familiebedrijf, wordt overgenomen door investeringsmaatschappij VE Partners. Beide partijen hebben overeenstemming bereikt om voor eind januari 2025 alle aandelen over te nemen.
Lees berichtRemia opent ‘pop-up museum’ op Horecava
Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.
Lees bericht‘Nederlanders gek op saus en we variëren ook veel’
Achtergrond – Sauzen zijn populair bij Nederlanders. En hoewel de mayonaise en ketchup verreweg het meest worden gebruikt, kiest de Nederlander toch steeds vaker voor een specifieke saus bij een gerecht. En dat specifieke gebruik geldt niet alleen voor een product of gerecht, maar ook voor het soort maaltijd.
Lees berichtWijnlabel ‘Made with Maude’ verenigt vrouwelijke makers
Start-up - Made with Maude is een vernieuwende start-up die de vrouwelijke wijnmakers een platform biedt en ze in contact brengt met distributeurs en de doelgroep. Het label verenigt vrouwelijke wijnmakers en helpt ze een lans te breken voor de generaties die na hen komen.
Lees berichtTony’s Chocolate Bar gaat plantbased YB-yoghurt bowls verkopen
Formulenieuws - Tony's Chocolonely gaat in hun Amsterdamse Chocolate Bar een aantal plantbased yoghurt bowls serveren van YB.
Lees berichtSpadel wil positieve impact en zet nog meer in op duurzaamheid
Duurzaam - Spadel, het moederbedrijf van mineraalwater Spa, zet nog een stap extra in haar duurzaamheidstrategie en voegt als eerste drankproducent in de Benelux de duurzaamheidsambitie toe aan het doel van de vennootschap. De ambitie sluit aan bij de nieuwe MVO-strategie voor 2025 waarin natuur, consument, lokaliteit en de maatschappij centraal staan.
Lees bericht