Belgische koningin Mathilde opent indrukwekkend ZiN Inspiratielab van Sligro


Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks Groothandels - Met een sierlijke handtekening in het gulden boek van groothandel Sligro opende koningin Mathilde van België woensdagmiddag het 3000 vierkante meter grote ZiN Inspiratielab in Veghel. Sligro heeft met ZIN alle verwachtingen overtroffen. Het inspiratiecentrum is door de omvang, opzet en technische mogelijkheden een inspiratieplek van ongekende omvang. Alle werelden uit de foodservicesector zijn terug te vinden in het ZiN Inspiratielab dat gaat dienen als opleidings- en begeleidingscentrum van jonge ondernemers en bestaande klanten. De toekomst op horecagebied is in een van de vele onderdelen van het inspiratielab na te bootsen of te visualiseren. Met het inspiratielab zet Sligro niet een stap voorwaarts, maar neemt het bedrijf een reuzensprong op de concurrentie. Plezant Dat Belgische koningin Mathilde het ZiN Inspiratielab kon openen tijdens het driedaags staatsbezoek aan Nederland in hetzelfde jaar dat Sligro, mede door de overname van Java Foodgroep, extra vorderingen maakt met de toetreding op de Belgische markt, maakte het openingsfeestje nog eens extra plezant. Culinair Nederland en België, voor zover aanwezig bij de opening, waren diep onder de indruk van de nieuwe inspiratieruimte van de Veghelse groothandel. In ZiN Inspiratielab was voorafgaand aan de opening een programma dat in het teken stond van de Belgisch-Nederlandse samenwerking op de foodservicemarkt en promotie van de voedingssector. Samenwerking De organisatie was een samenwerking tussen Sligro en de drie Belgische gewestelijke exportagentschappen AWEX, BIE en Flanders Investment & Trade. Zo was er een presentatie van de Waalse winnaars van ‘Ecotrophelia’, een wedstrijd georganiseerd door de FEVIA België waarin studenten uit het hoger onderwijs uitgedaagd worden om een eco-innovatief voedingsproduct te ontwikkelen. Gelijktijdig vond er een kookwedstrijd plaats tussen Belgische en Nederlandse horeca-opleidingen. De jury van deze wedstrijd bestond uit de sterrenkok Erik van Loo (Parkheuvel, Rotterdam) en Guido Panjer (Culinair adviseur Sligro en aanvoerder van het Nederlands Culinaire Team). Duurzaamheid In het auditorium van ZiN vond een symposium plaats voor Belgische en Nederlandse foodprofessionals met presentaties over de marktontwikkelingen naar 2025 en de rol van duurzaamheid daarin. Praktijkruimte ‘Umami’ was in gebruik voor een Zythologie-workshop, uiteraard in het teken van Belgische speciaalbieren. Sligro tekende tevens de vernieuwde sponsorovereenkomst met de KBHB, de Koninklijke Belgische Hockeybond. Beide partijen hebben zich tot en met de Olympische Spelen van 2020 in Tokio aan elkaar verbonden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht

Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid