Bidfood en Riedel volop aan de slag voor Voedselbanken


Dick Slootweg (grijze trui) en Danny Blind (groene jas) aan de lopende band om de kerstpakketten in te pakken

Actie – Trots en in een razend tempo pakken medewerkers van Bidfood de kerstpakketten in voor de Voedselbanken. Morgen is het de beurt aan het team van Riedel. De logistieke ervaring van beide bedrijven komt de snelheid van inpakken goed uit.

Op twee locaties worden de 42.000 kerstpakketten dit jaar ingepakt. In Rotterdam, bij initiatiefnemer Unilever, en in het distributiepand van Bidfood in Amsterdam. In de kerstpakketten producten van onder andere Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield. Vandaag gebeurde het inpakken van de kerstpakketten in Amsterdam in aanwezigheid van oud-profvoetballer Danny Blind. Als ambassadeur van de Voedselbanken stond hij net als Dick Slootweg, CEO Bidfood, zelf aan de lopend band mee in te pakken.

Vraag groot bij Voedselbanken

Het was de twee dag waarop de kerstpakketten de deur uitgingen naar alle Voedselbanken in de regio. Met 42.000 een recordaantal. Volgens Jan van Veldhuizen van het Bestuur Nederlandse Voedselbanken zijn de pakketten ook hard nodig: “Landelijk is het aantal aanvragen van mensen gestegen met 10%, maar in Amsterdam nam de vraag zelfs met 40% toe.” Of dat allemaal aan corona ligt, is niet bekend, maar wel is duidelijk dat er in Nederland veel verborgen armoede is en de noodzaak van de Voedselbanken groot is. “Want het is niet alleen de werkeloze die een beroep doet op de Voedselbank. Ook mensen met een baan komen langs, omdat zij de financiële eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.”

Trots

Bidfood en Riedel zijn trots dat zij een bijdrage mogen leveren aan de Voedselbanken. De producten die door zo’n dertien bedrijven zijn geschonken worden in razend tempo ingepakt. “Maar mensen vinden het ook gewoon leuk en het verlegt de aandacht,” aldus Dick Slootweg. “Ook wij worden geraakt door de coronacrisis, daarom is het extra mooi dat we zoiets kunnen doen. Ook al is dit een klein deel van al onze mensen, de 1500 werknemers bij Bidfood voelen zich toch betrokken bij wat deze 50 medewerkers doen.”

Müller Fresh Food Logistics

De bereidheid van mensen en bedrijven zich in te zetten voor goede doelen is groot. Toch is het ook voor de voedselbanken altijd weer mooi om te zien, hoe snel problemen belangeloos door andere weer worden opgepakt. “We hadden een logistieke uitdaging gezien het enorme aantal pakketten. Binnen een mum van tijd is dat belangeloos ingevuld door Müller Fresh Food Logistics in Holten. Dat blijft altijd mooi om te zien, hoe dat gaat,” aldus Van Veldhuizen  van de Voedselbanken.

Gemiddeld worden er deze week per dag zo'n 8.000 kerstpakketten ingepakt en gedistribueerd

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Lees bericht




Robbert de Veen maakt ‘s werelds duurste hamburger

Record - Robbert Jan de Veen van cafetaria De Daltons in Voorthuizen is er met zijn ‘The Golden Boy’ in geslaagd het officiële wereldrecord binnen te halen van de duurste hamburger ter wereld. The Golden Boy is een zeer exclusieve burger, gemaakt van Wagyu A5 vlees met onder andere Beluga kaviaar, Engelse cheddar van Wyke Farms en barbecuesaus gemaakt...

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid