Bidfood en Riedel volop aan de slag voor Voedselbanken
Actie – Trots en in een razend tempo pakken medewerkers van Bidfood de kerstpakketten in voor de Voedselbanken. Morgen is het de beurt aan het team van Riedel. De logistieke ervaring van beide bedrijven komt de snelheid van inpakken goed uit.
Op twee locaties worden de 42.000 kerstpakketten dit jaar ingepakt. In Rotterdam, bij initiatiefnemer Unilever, en in het distributiepand van Bidfood in Amsterdam. In de kerstpakketten producten van onder andere Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield. Vandaag gebeurde het inpakken van de kerstpakketten in Amsterdam in aanwezigheid van oud-profvoetballer Danny Blind. Als ambassadeur van de Voedselbanken stond hij net als Dick Slootweg, CEO Bidfood, zelf aan de lopend band mee in te pakken.
Vraag groot bij Voedselbanken
Het was de twee dag waarop de kerstpakketten de deur uitgingen naar alle Voedselbanken in de regio. Met 42.000 een recordaantal. Volgens Jan van Veldhuizen van het Bestuur Nederlandse Voedselbanken zijn de pakketten ook hard nodig: “Landelijk is het aantal aanvragen van mensen gestegen met 10%, maar in Amsterdam nam de vraag zelfs met 40% toe.” Of dat allemaal aan corona ligt, is niet bekend, maar wel is duidelijk dat er in Nederland veel verborgen armoede is en de noodzaak van de Voedselbanken groot is. “Want het is niet alleen de werkeloze die een beroep doet op de Voedselbank. Ook mensen met een baan komen langs, omdat zij de financiële eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.”
Trots
Bidfood en Riedel zijn trots dat zij een bijdrage mogen leveren aan de Voedselbanken. De producten die door zo’n dertien bedrijven zijn geschonken worden in razend tempo ingepakt. “Maar mensen vinden het ook gewoon leuk en het verlegt de aandacht,” aldus Dick Slootweg. “Ook wij worden geraakt door de coronacrisis, daarom is het extra mooi dat we zoiets kunnen doen. Ook al is dit een klein deel van al onze mensen, de 1500 werknemers bij Bidfood voelen zich toch betrokken bij wat deze 50 medewerkers doen.”
Müller Fresh Food Logistics
De bereidheid van mensen en bedrijven zich in te zetten voor goede doelen is groot. Toch is het ook voor de voedselbanken altijd weer mooi om te zien, hoe snel problemen belangeloos door andere weer worden opgepakt. “We hadden een logistieke uitdaging gezien het enorme aantal pakketten. Binnen een mum van tijd is dat belangeloos ingevuld door Müller Fresh Food Logistics in Holten. Dat blijft altijd mooi om te zien, hoe dat gaat,” aldus Van Veldhuizen van de Voedselbanken.
Gemiddeld worden er deze week per dag zo'n 8.000 kerstpakketten ingepakt en gedistribueerd
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Shell Hellevliet wint ‘Lekkerste broodje langs de weg ‘24’
Verkiezing – Voor de tweede keer organiseerde Shell in samenwerking met Bakerstreet de Sandwich Competition in Nederland. De finale werd gehouden bij partner Bidfood in Foodyard Amsterdam. Finalisten van Shell-stations uit Nederland streden voor de titel ‘Lekkerste broodje langs de weg’. De winnaar is het team van Shell Hellevliet, gelegen aan de Rijksweg A12 bij Harmelen nabij Utrecht.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtDe Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren
Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.
Lees bericht