‘Bier Butler’-app geeft bieradvies bij het eten


Technologie – De Bier Butler app die de brouwers van Nederland introduceren adviseert gebruikers over het juiste bier dat bij het gerecht kan worden gedronken. Alle gerechten in de app, zijn door gecertificeerde biersommeliers gecombineerd met een beste bierkeuze en de lijst wordt telkens verder uitgebreid met bieren en gerechten. De bierbrouwers komen met de app omdat veel consumenten nog niet weten dat bier en eten goed samengaat. Vaak wordt er bij diners witte wijn bij de vis en rode wijn bij het vlees geschonken, terwijl bier een breed smakenpallet heeft waardoor het met veel gerechten is te combineren. Helemaal nu het bieraanbod de laatste jaren fors is uitgebreid. Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: ‘Er zijn tegenwoordig meer dan 500 brouwerijen in Nederland. De consument ziet door dit aanbod soms door de bomen het bos niet meer. Daarom hebben wij vorig jaar met de brouwers het overkoepelende platform ‘Dat Smaakt naar Bier’ opgezet. Wij zijn toen, samen met andere partijen uit de biersector, gestart met het opstellen van een nieuwe indeling van zes biercategorieën (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend). Met de Bier Butler gaan we weer een stapje verder en krijgt de consument ook echt een advies aangereikt bij een gerecht. We hopen consumenten hiermee te helpen om het gevarieerde bierschap verder te ontdekken.” Bron: @FoodClicks

Technologie – De Bier Butler app die de brouwers van Nederland introduceren adviseert gebruikers over het juiste bier dat bij het gerecht kan worden gedronken. Alle gerechten in de app, zijn door gecertificeerde biersommeliers gecombineerd met een beste bierkeuze en de lijst wordt telkens verder uitgebreid met bieren en gerechten. De bierbrouwers komen met de app omdat veel consumenten nog niet weten dat bier en eten goed samengaat. Vaak wordt er bij diners witte wijn bij de vis en rode wijn bij het vlees geschonken, terwijl bier een breed smakenpallet heeft waardoor het met veel gerechten is te combineren. Helemaal nu het bieraanbod de laatste jaren fors is uitgebreid. Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: ‘Er zijn tegenwoordig meer dan 500 brouwerijen in Nederland. De consument ziet door dit aanbod soms door de bomen het bos niet meer. Daarom hebben wij vorig jaar met de brouwers het overkoepelende platform ‘Dat Smaakt naar Bier’ opgezet. Wij zijn toen, samen met andere partijen uit de biersector, gestart met het opstellen van een nieuwe indeling van zes biercategorieën (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend). Met de Bier Butler gaan we weer een stapje verder en krijgt de consument ook echt een advies aangereikt bij een gerecht. We hopen consumenten hiermee te helpen om het gevarieerde bierschap verder te ontdekken.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht

Goede maand juni maakt bierverkoop 2e kwartaal niet goed

Bierverkopen - Door het slechte weer in april van dit jaar is de bierverkoop in het tweede kwartaal met 4,4% gedaald. In juni veerde de verkoop weliswaar op door mooi weer, maar onvoldoende om het verlies in april goed te maken. De consumptie van alcoholvrij bier steeg wel in het tweede kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse brouwers.

Lees bericht

Emily Pittman nieuwe Managing Director Grolsch

Benoeming - Emily Pittman wordt de nieuwe Managing Director bij Koninklijke Grolsch. Zij neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret, zo laat de bierbrouwer weten.

Lees bericht



Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid