BOON stopt met vleesvervangers voor retail


BOON zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’

Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.

BOON heeft aan het begin gestaan van de categorie vleesvervangers. In 2015 begonnen het merk als een van de eerste vegan food start-up van Nederland met het maken van volledig plantaardige, sojavrije vleesvervangers op basis van bonen. Daarmee voegde het merk een alternatief toe aan het vleesvervangerschap.

Afgelopen jaar introduceerde BOON wel 'Pakje BOON’ . CO2-reducerende pakjes bonen in twee lijnen: BOON Originals en BOON in saus. Dit concept is nog wel terug te vinden in het conservenschap van de supermarkten.

Foodservice

Meer ruimte is er volgens BOON voor het merk in foodservice. Op het gebied van sojavrij en plantaardig aanbod kan het merk volgens eigen zeggen in foodservice voldoende waarde toe voegen en meer bonen te serveren. Daarom blijft het merk daar de producten van de professionele lijn BOON Chefs voeren.

Bron: BOON/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht


‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Lees bericht

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid