Bunzl Retail wekt eigen energie voortaan zelf op
Duurzaamheid - Bunzl Retail & Industry zorgt voortaan voor de eigen energie. Het bedrijf plaatste daarvoor 3.567 zonnepanelen op het dak van de locatie in Arnhem. Het bedrijf in verpakkingen en logistieke retailoplossingen, zet daarmee een volgende stap richting een duurzame toekomst.
Voor de panelen was het noodzakelijk om 22 kilometer aan elektrakabels op het dak van het Arnhemse bedrijf te plaatsen. Daarnaast moeten er tal van interne aanpassingen plaatsvinden. Maar nu het in gebruik is, kan het bedrijf zowel de locatie Arnhem als in Waalwijk voortaan voorzien van zelfopgewekte elektriciteit.
Duurzaamheidsbeleid
Bunzl Retail & Industry kijkt bij het duurzaamheidsbeleid niet alleen naar het eigen bedrijf, maar naar de hele keten. Van leverancier tot afvalverwerking en van het consumentengedrag tot hun eigen milieuprestaties. Ieder jaar brengt het bedrijf daarom de cijfers in kaart aan de hand van de drie scopes brandstof, elektriciteit en afvalstoffen. Stappen om meer te reduceren, besparen en recyclen worden gezet en ambitieuze doelstellingen voor het volgende jaar worden gesteld. Het gebruik van zonne-energie is een enorme stap in het behalen van de doelstelling om in 2025 voor 100 procent gebruik te maken van hernieuwbare elektriciteit. “We vinden het belangrijk om het iedere dag een beetje beter te doen. Voor het milieu én voor de maatschappij. Zo hebben we bijvoorbeeld aandacht voor circulariteit en steunen we de lokale zorg. Op het gebied van milieu is het plaatsen van de zonnepanelen een mooi nieuw voorbeeld,” aldus Wilbert van Wachtendonk, Managing Director bij Bunzl Retail & Industry.
Energieneutraal
De 3.567 zonnepanelen leveren een vermogen van 1.212 kilowattpiek (kWp). Dat staat gelijk aan een stroomconsumptie van ruim 475 gezinshuishoudens per jaar. Hierdoor kan het bedrijf het gehele jaar genieten van eigen opgewekte stroom en zijn tevens alle elektrische auto’s van personeel en bezoekers op te laden. “En in de toekomst ook vrachtwagens. Dat zorgt voor een reductie van 227 ton van onze jaarlijkse CO₂-uitstoot en zo gaan wij als bedrijf energieneutraal opereren. Het overschot aan energie leveren wij terug aan het elektriciteitsnet,” licht Ernie van Huet, Manager Operations bij Bunzl Retail & Industry, toe.
Bron: Bunzl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FHC Formulebeheer lanceert initiatief ‘Food in de Aarde’
Formulenieuws - FHC Formulebeheer lanceert een duurzaam initiatief onder de naam ‘Food in de Aarde’. Bedoeling is dat de organisatie met de aangesloten bedrijven het voor elkaar krijgt jaarlijks meer dan 1.000 bomen in Nederland te planten, in een bijdrage CO2-compensatie te realiseren voor het behoud van de aarde voor toekomstige generaties.
Lees berichtGrolsch toont duurzame innovaties tijdens Dutch Design Week
Event - Koninklijke Grolsch opent tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven de deuren van het Grolsch Lab. In de ruimte kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij uit Enschede. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik.
Lees berichtRoyal Swinkels opnieuw ‘Sustainable Brewery of the Year’
Brouwerij - Royal Swinkels valt twee keer in de prijzen bij de Icons of Beer 2024. Voor het tweede jaar op rij wint het familiebedrijf de titel ‘Sustainable Brewery of the Year’. Daarnaast wordt de inzet van Sustainability Manager Marthijn Junggeburth bekroond met de titel ‘Sustainability Officer of the Year’.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees bericht