Bunzl Retail wekt eigen energie voortaan zelf op


Ernie van Huet en Wilbert Wachtendonk van Bunzl Retail & Industry / Foto bij: Jelle Wielinga

Duurzaamheid - Bunzl Retail & Industry zorgt voortaan voor de eigen energie. Het bedrijf plaatste daarvoor 3.567 zonnepanelen op het dak van de locatie in Arnhem. Het bedrijf in verpakkingen en logistieke retailoplossingen, zet daarmee een volgende stap richting een duurzame toekomst.

Voor de panelen was het noodzakelijk om 22 kilometer aan elektrakabels op het dak van het Arnhemse bedrijf te plaatsen. Daarnaast moeten er tal van interne aanpassingen plaatsvinden. Maar nu het in gebruik is, kan het bedrijf zowel de locatie Arnhem als in Waalwijk voortaan voorzien van zelfopgewekte elektriciteit.

Duurzaamheidsbeleid

Bunzl Retail & Industry kijkt bij het duurzaamheidsbeleid niet alleen naar het eigen bedrijf, maar naar de hele keten. Van leverancier tot afvalverwerking en van het consumentengedrag tot hun eigen milieuprestaties. Ieder jaar brengt het bedrijf daarom de cijfers in kaart aan de hand van de drie scopes brandstof, elektriciteit en afvalstoffen. Stappen om meer te reduceren, besparen en recyclen worden gezet en ambitieuze doelstellingen voor het volgende jaar worden gesteld. Het gebruik van zonne-energie is een enorme stap in het behalen van de doelstelling om in 2025 voor 100 procent gebruik te maken van hernieuwbare elektriciteit. “We vinden het belangrijk om het iedere dag een beetje beter te doen. Voor het milieu én voor de maatschappij. Zo hebben we bijvoorbeeld aandacht voor circulariteit en steunen we de lokale zorg. Op het gebied van milieu is het plaatsen van de zonnepanelen een mooi nieuw voorbeeld,” aldus Wilbert van Wachtendonk, Managing Director bij Bunzl Retail & Industry.

Energieneutraal

De 3.567 zonnepanelen leveren een vermogen van 1.212 kilowattpiek (kWp). Dat staat gelijk aan een stroomconsumptie van ruim 475 gezinshuishoudens per jaar. Hierdoor kan het bedrijf het gehele jaar genieten van eigen opgewekte stroom en zijn tevens alle elektrische auto’s van personeel en bezoekers op te laden. “En in de toekomst ook vrachtwagens. Dat zorgt voor een reductie van 227 ton van onze jaarlijkse CO₂-uitstoot en zo gaan wij als bedrijf energieneutraal opereren. Het overschot aan energie leveren wij terug aan het elektriciteitsnet,” licht Ernie van Huet, Manager Operations bij Bunzl Retail & Industry, toe.

Bron: Bunzl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht


Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht




Swinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’

Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid