Cocktailexpert Ivar de Lange en Royal Club samen op ‘gezonde toer’


Alcoholvrij – Geen alcohol en geen suiker; cocktailexpert Ivar de Lange heeft samen met Royal Club 0% suiker een aantal alcoholvrije ‘Dry January mocktails’ samengesteld. Op die manier willen beide partijen de eerste maand van het jaar op een gezonde manier starten.

Steeds meer consumenten drinken vaker non alcoholische dranken, maar ook steeds vaker doen mensen mee met Dry January. In 2020 consumeerde ruim één op de vijf Nederlanders bewust minder alcohol in de eerste maand van het jaar. Omdat de horeca voorlopig gesloten is, is de inschatting van beide partijen dat nog meer mensen ervoor gaan kiezen om deze maand de alcoholische dranken te laten staan. Om die mensen te helpen, is Royal Club een samenwerking aangegaan met Master Bartender Ivar de Lange, die in het kader van Dry January 10 verschillende recepten voor het frisdrankmerk ontwikkelde om het nieuwe jaar mee in te luiden.

De tien recepten zijn met drie verschillende Royal Club 0% suiker frisdranken ontwikkeld, te weten Ginger Ale, Tonic en Bitter Lemon. De mocktailrecepten zijn geschikt voor verschillende drinkmomenten op de dag. Bijvoorbeeld de borrel, de lunch of een late-night drink. Ivar de Lange: “Het was erg leuk om als bartender in een alcoholvrije ervaring met Royal Club te stappen. Ik heb nieuwe recepten gemaakt die én lekker zijn, én verantwoord. Laag in suiker en calorieën, maar vol in smaak. Bitter Lemon met basilicum en passievruchtsap bijvoorbeeld, of Tonic met grapefruit en honing.  Met de spicy raspberry Ginger Ale hebben we een laatste spannende variant aan het trio toegevoegd.”

Missie Vrumona

De Dry January campagne sluit aan bij de missie van Vrumona om laagcalorische dranken in 2030 de standaard te maken. Dit is in lijn met de toenemende vraag naar suikervrije producten en gezondere proposities.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservice groeit met 44,4% in periode 5

Cijfers – De periodemonitor van Foodservice XS laat over periode 5, week 17 t/m 20, (25 april t/m 22 mei 2022) met een groei van 44,4% een zeer goede ontwikkeling zien van de foodservicemarkt. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een al te positief beeld van de omzetgroei op termijn, want oplopende inflatie en toenemende kosten bij de consument kunnen gaan zorgen voor krimp.

Lees bericht


Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht

Rivella lanceert merkcampagne ‘Dat is wel zo lekker’

Campagne - Rivella start een nieuwe merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. Met 'Dat is wel zo lekker' profileert het merk zich als een verfrissende drank waarmee je je met één slok in de natuur waant en die je het best kunt drinken in gezelschap van vrienden.

Lees bericht



Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september...

Lees bericht

Baro, bohemien kustplaats aan de Amsterdamse gracht

Horeca - Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg in Amsterdam West. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro zorgeloze vakantiedagen. Donderdag ging de locatie open.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid