Cocktailexpert Ivar de Lange en Royal Club samen op ‘gezonde toer’

Alcoholvrij – Geen alcohol en geen suiker; cocktailexpert Ivar de Lange heeft samen met Royal Club 0% suiker een aantal alcoholvrije ‘Dry January mocktails’ samengesteld. Op die manier willen beide partijen de eerste maand van het jaar op een gezonde manier starten.
Steeds meer consumenten drinken vaker non alcoholische dranken, maar ook steeds vaker doen mensen mee met Dry January. In 2020 consumeerde ruim één op de vijf Nederlanders bewust minder alcohol in de eerste maand van het jaar. Omdat de horeca voorlopig gesloten is, is de inschatting van beide partijen dat nog meer mensen ervoor gaan kiezen om deze maand de alcoholische dranken te laten staan. Om die mensen te helpen, is Royal Club een samenwerking aangegaan met Master Bartender Ivar de Lange, die in het kader van Dry January 10 verschillende recepten voor het frisdrankmerk ontwikkelde om het nieuwe jaar mee in te luiden.
De tien recepten zijn met drie verschillende Royal Club 0% suiker frisdranken ontwikkeld, te weten Ginger Ale, Tonic en Bitter Lemon. De mocktailrecepten zijn geschikt voor verschillende drinkmomenten op de dag. Bijvoorbeeld de borrel, de lunch of een late-night drink. Ivar de Lange: “Het was erg leuk om als bartender in een alcoholvrije ervaring met Royal Club te stappen. Ik heb nieuwe recepten gemaakt die én lekker zijn, én verantwoord. Laag in suiker en calorieën, maar vol in smaak. Bitter Lemon met basilicum en passievruchtsap bijvoorbeeld, of Tonic met grapefruit en honing. Met de spicy raspberry Ginger Ale hebben we een laatste spannende variant aan het trio toegevoegd.”
Missie Vrumona
De Dry January campagne sluit aan bij de missie van Vrumona om laagcalorische dranken in 2030 de standaard te maken. Dit is in lijn met de toenemende vraag naar suikervrije producten en gezondere proposities.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Gemiddeld restaurant heeft ton schuld, totale schuld is 3 miljard
Corona – De gemiddelde schuld per restaurant bedraagt bijna een ton. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door het culinaire platform WijnSpijs.nl. Door de coronamaatregelen bouwen restaurants steeds meer schuld op, inmiddels is die totale schuldenberg zo’n 3 miljard euro. Het aflossen van deze schulden is een meerjarenplan.
Lees berichtCorona verdeelt foodsector in winnaars en verliezers
Analyse - De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de foodsector, zo blijkt uit de Sectorprognoses Food 2021/2022 van ABN AMRO. Er is binnen de sector een tweedeling zichtbaar tussen ondernemers die profiteren van de crisis en de bedrijven die eronder lijden.
Lees bericht7UP vervangt groene fles voor transparante versie
Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.
Lees berichtHartenkreetactie TheFork ontroert horecaondernemers
Actie - TheFork’s Hartenkreet Campagne, waar consumenten een videoboodschap konden insturen voor hun favoriete restaurant met Valentijnsdag, heeft veel horecaondernemers ontroerd. Zo’n honderd consumenten deden mee aan de actie.
Lees berichtUtrecht wil heropening horeca op drie locaties gaan testen
Corona – Utrecht wil bij drie horecabedrijven testen hoe deze locaties veilig open kunnen na de huidige lockdown. Het gaat om een restaurant met alleen zitplaatsen, een restaurant met bar en een fastfoodrestaurant.
Lees berichtKHN presenteert horecaroutekaart voor verantwoorde heropening
Actie - De commissie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) nam maandag de petitie ‘Meer steun en een snelle heropening van de horeca’ in ontvangst. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) startte de petitie in december omdat de situatie in de horeca kritiek is. De petitie is sinds december ruim 86.000 keer ondertekend. De petitie werd samen aangeboden met de door KHN opgestelde...
Lees bericht