Cocktailexpert Ivar de Lange en Royal Club samen op ‘gezonde toer’


Alcoholvrij – Geen alcohol en geen suiker; cocktailexpert Ivar de Lange heeft samen met Royal Club 0% suiker een aantal alcoholvrije ‘Dry January mocktails’ samengesteld. Op die manier willen beide partijen de eerste maand van het jaar op een gezonde manier starten.

Steeds meer consumenten drinken vaker non alcoholische dranken, maar ook steeds vaker doen mensen mee met Dry January. In 2020 consumeerde ruim één op de vijf Nederlanders bewust minder alcohol in de eerste maand van het jaar. Omdat de horeca voorlopig gesloten is, is de inschatting van beide partijen dat nog meer mensen ervoor gaan kiezen om deze maand de alcoholische dranken te laten staan. Om die mensen te helpen, is Royal Club een samenwerking aangegaan met Master Bartender Ivar de Lange, die in het kader van Dry January 10 verschillende recepten voor het frisdrankmerk ontwikkelde om het nieuwe jaar mee in te luiden.

De tien recepten zijn met drie verschillende Royal Club 0% suiker frisdranken ontwikkeld, te weten Ginger Ale, Tonic en Bitter Lemon. De mocktailrecepten zijn geschikt voor verschillende drinkmomenten op de dag. Bijvoorbeeld de borrel, de lunch of een late-night drink. Ivar de Lange: “Het was erg leuk om als bartender in een alcoholvrije ervaring met Royal Club te stappen. Ik heb nieuwe recepten gemaakt die én lekker zijn, én verantwoord. Laag in suiker en calorieën, maar vol in smaak. Bitter Lemon met basilicum en passievruchtsap bijvoorbeeld, of Tonic met grapefruit en honing.  Met de spicy raspberry Ginger Ale hebben we een laatste spannende variant aan het trio toegevoegd.”

Missie Vrumona

De Dry January campagne sluit aan bij de missie van Vrumona om laagcalorische dranken in 2030 de standaard te maken. Dit is in lijn met de toenemende vraag naar suikervrije producten en gezondere proposities.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid