Coffeelovers heeft meest loyale klanten


Julia's scoort samen met Coffeelovers het hoogst als het gaat om de terugkeerintentie

Onderzoek - Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. En gemiddeld keert 84% van die bezoekers binnen een jaar ook weer terug bij de koffie- lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

De bezoekfrequentie in het afgelopen jaar en de intentie om terug te keren (de terugkeerintentie, red.) brengen samen de loyaliteit van de Nederlandse bezoekers in kaart. Gemiddeld bezoekt men een keten 2,7 keer per jaar, en 84% van de bezoekers wil binnen twaalf maanden terugkomen bij de keten.

Hoge score Julia's en Coffelovers

Vijf ketens scoren hoger dan gemiddeld op zowel bezoekfrequentie als bezoekintentie. Deze bezoekers van een van de onderzochte ketens komen er relatief vaak. Bovendien heeft een hoog percentage de intentie om de keten daarna weer te bezoeken. Julia's en Coffeelovers staan aan de top met beide een terugkeerintentie van 96%. Coffeelovers scoort met een bezoekfrequentie van 4,9 eveneens het hoogst op frequentie. Dit maakt volgens Multiscope Coffeelovers de partij met de meest loyale klanten.

Dunkin' scoort laag

Acht koffie- en lunchketens scoren lager dan gemiddeld op zowel frequentie van bezoek als intentie om terug te keren. Bezoekers van deze ketens komen er minder frequent en een laag percentage is van plan deze koffiezaken en lunchrooms weer te bezoeken. Met een intentie om terug te keren van slechts 51% scoort de onlangs gefailleerde donutketen Dunkin’ het laagst op intentie van alle ketens in Nederland. Vanwege de lage intentie valt Dunkin’ buiten de loyaliteitsmatrix. D.E Café (75%) en Délifrance (77%) scoren eveneens laag op terugkeerintentie.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



HEMA meest favoriet voor koffie en lunch

Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.

Lees bericht




Délifrance introduceert PanItaly kwaliteitsbroden

Introductie - Délifrance heeft het merk PanItaly kwaliteitsbroden geintroduceerd. Het brede en gevarieerde PanItaly assortiment is een perfecte aanvulling voor restaurants, bars, broodjeszaken, hotels, koffiehuizen en zelfs bakkerijketens. De PanItaly broden sluiten aan bij de behoeften van de Foodsector door de vele gebruiksmogelijkheden, de gemakkelijke bereiding en de vele beschikbare online-recepten.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid