Coop en cateraar Hutten vinden elkaar in crisistijd


Het assortiment van Hutten in de versvitrine bij de Coop-supermarkten

Coronacrisis – ‘Samen maak je het verschil’, met die gedachte hebben supermarktketen Coop en cateraar Hutten elkaar gevonden in een aantal gezonde paasgerechten. In een tijdsbestek van elf dagen werden door de twee partijen vijf producten samengesteld die verkrijgbaar zijn in alle Coop-supermarkten en ook nog eens gepromoot worden in de paasfolder; een klein huzarenstukje als je bedenkt hoeveel tijd dat normaal kost. Vanaf vandaag liggen de producten in de schappen.

De horeca wordt momenteel zwaar getroffen door de coronamaatregelen. Zo ook cateraar Hutten. Het bedrijf moest veel horeca, event- en cateringlocaties sluiten. In een poging de productie gaande te houden, werd gekeken naar distributiekanalen die nog wel beschikbaar zijn. Omdat supermarkten op dit moment een sleutelrol vervullen in de voedselvoorziening van ‘thuiszittend Nederland’ werd vanuit Hutten gekeken welke mogelijkheden er daar lagen. Hoofd Category Management Jasper de Jong van Coop voelde zich geroepen na een telefoontje van Hutten om de helpende hand uit te steken. De Jong: “Met onze teams hebben we vervolgens een extra paasassortiment gecreëerd wat nu in alle vestigingen ligt, onder het mom van ‘Samen thuis uit eten’; huisgemaakt en boordevol smaak.”

Kwaliteit was bekend

Hutten en Coop kenden elkaar al vanwege eerdere samenwerkingen rondom kerst. De supermarktketen kende dus ook de kwaliteit en de filosofie van de cateraar om alle gerechten zonder enige toevoeging samen te stellen. Toen Eric Habraken, manager foodservice en foodretail, van de Veghelse cateraar met Coop belde, hoefde De Jong niet lang na te denken. Als een van de weinige ketens pakte Coop direct de verantwoordelijkheid op om het getroffen foodservicebedrijf te helpen. In korte tijd werd een assortiment twee soorten soep samengesteld en twee ragoutvarianten, plus een Bourgondische rollade. Alles uit de Brabantse en Bourgondische keuken van Hutten. Coop zorgde er voor dat er in een uiterst hectische periode, waarin er door consumenten een run was op de supermarkten, toch schapruimte werd gevonden voor het nieuwe assortiment en dat de producten meeliepen in de voorbereiding van de paasfolder. Een geweldige prestatie wanneer je bedenkt dat het hele proces in van ‘het eerste telefoontje van Habraken’ tot aan beschikbaarheid van de producten voor de winkels in elf dagen tijd is uitgevoerd. De Jong: “Dat is inderdaad in hele korte tijd en te danken aan alle mensen die hebben meegeholpen in dit proces. Maar wij zagen dat ook als onze plicht omdat wij vanuit Coop ook een enorm respect hebben voor Hutten als bedrijf. En als je dan zoals ik, zelf deel uitmaakt van het crisisteam binnen Coop, dan wil je de foodservicebedrijven die getroffen worden ook helpen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid