CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen


Mark Laagewaard (l) en compagnon Folkert Foppema van CrowdAboutNow

Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.

Meer dan 110.000 particuliere investeerders financierden mee in lokale- en impact ondernemers. De missie van het platform is om bij te dragen aan een lokale economie waarin ondernemers in verbinding staan met hun omgeving. Crowdfunding is daarvoor een goede mogelijkheid.

Het platform CrowdAboutNow bestaat sinds 2011. De eerste crowdfunding die plaatsvond was voor een lokale mobiele koffiekar waarvoor 5.000 euro financiering nodig was, 69 investeerders financierden mee. Sindsdien is de crowdfundingmarkt enorm gegroeid en de regelgeving aangescherpt. Vorige week maakte het platform bekend dat zij de nieuwe Europese vergunning voor crowdfunding hebben ontvangen.

Horeca

Veel horeca- en voedselondernemers kiezen voor crowdfunding, laat CrowdAboutNow weten. Onlangs financierde het Utrechtse restaurant de Klub binnen een week 300.000 euro met 230 vaste gasten en fans van het restaurant. Maar ook de Amsterdamse bierbrouwerij Oedipus en verzorgingsmerk Naïf vonden hun start via CrowdAboutNow.

Mijlpaal

Altijd bleef de focus van het platform de ondernemer, het kleinbedrijf. Mark Laagewaard, algemeen directeur CrowdAboutNow: “Wij kiezen ervoor om te bouwen aan de lokale economie, het kleinbedrijf heeft baat bij lage rentes en betrokken financiers uit de omgeving.” Op die manier investeerde 110.000 mensen mee, die samen 100 miljoen euro bij elkaar brachten voor plannen van ondernemers. Een mijlpaal.

Rechtstreex

De beslissende investering waarmee de 100 miljoen werd aangetikt ging naar Rechtstreex, een voedselbedrijf dat zich inzet voor een korte voedselketen en producten van de lokale boer rechtstreeks verkoopt aan consumenten in de stad. 635 mensen investeerden mee in het bedrijf.

Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders...

Lees bericht


Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

Lees bericht

Investeerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia

Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.

Lees bericht

Visrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam

Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid