Deliveroo ziet populariteit vlees- en visloze maaltijden stijgen
Bezorgdienst – Aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees deden al meer (57.600, red.) mensen mee, zo ook bij bezorgdienst Deliveroo. Dit jaar was er een groei van maar liefst 80% ten opzichte van het aantal deelnemers in 2018.
Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren er daarom opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij. Head of Account Management NL, Nils van der Feltz: “Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook de vegetarische en vegan-gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.”
Top 3
De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees (van 11 tot 17 maart, red,) waren:
•Psychedelic Cauliflower - Mana Mana (Amsterdam)
•Vegan Crispy Chicken Wrap - Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam)
•Mexican Bean Burger - Clubs Vers (Den Haag)
Wat is de impact?
Volgens de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft het verminderen van vlees in het wekelijkse menu een positieve invloed op mens, dier en milieu. Wanneer je als één volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen: 130 liter water, 75 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees (een halve kip). Het initiatief van de vlees- en visloze week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk een dagje zonder vlees en vis eigenlijk kan zijn.
Bron: Deliveroo/@FoodClicks
Bezorgdienst – Aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees deden al meer (57.600, red.) mensen mee, zo ook bij bezorgdienst Deliveroo. Dit jaar was er een groei van maar liefst 80% ten opzichte van het aantal deelnemers in 2018.
Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren er daarom opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij. Head of Account Management NL, Nils van der Feltz: “Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook de vegetarische en vegan-gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.”
Top 3
De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees (van 11 tot 17 maart, red,) waren:
•Psychedelic Cauliflower - Mana Mana (Amsterdam)
•Vegan Crispy Chicken Wrap - Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam)
•Mexican Bean Burger - Clubs Vers (Den Haag)
Wat is de impact?
Volgens de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft het verminderen van vlees in het wekelijkse menu een positieve invloed op mens, dier en milieu. Wanneer je als één volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen: 130 liter water, 75 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees (een halve kip). Het initiatief van de vlees- en visloze week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk een dagje zonder vlees en vis eigenlijk kan zijn.
Bron: Deliveroo/@FoodClicks
Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.
Bezorgdienst - De start-up Local Heroes lanceert een nieuwe weekend-bezorgdienst, waarbij inwoners van Amsterdam lokale producten van ondernemers, verspreid over de stad, kunnen bestellen.
Wijn – Culinair platform WijnSpijs, de organisatie die onder andere wijnwandelingen in de benelux verzorgt, heeft nu ook wandeling waarbij de wijn wordt gecombineerd met veganistische gerechten. In eerste instantie gaat het om wandelingen in Utrecht en Amsterdam.
Formulenieuws - SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. Dat maakt CEO John van der Ent van SPAR Nederland bekend in het jubileumjaar van de gemaksformule.
Formulenieuws – De vernieuwde Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam heeft na een verbouwing de allernieuwste foodconcepten gekregen en tevens het grootste biologisch en glutenvrij assortiment. De supermarktketen zet hiermee de volgende stap op het gebied van vers, gemak en gezond. Klanten vinden er de Allerhande Keuken met Babacous, een sushibar die is uitgebreid met Aziatisch streetfood en een groot vega...