Dineren bij Mediamatic in tweepersoonskas


De tweepersoonskassen bij Mediamatic / Foto bij: Mediamatic

Horeca – In Engeland zijn ze er al en heten de ‘quarantainekassen’ lieflijk ‘igloo dinning’, maar feit is dat de tweepersoonskassen bij het Amsterdamse vegetarische restaurant Mediamatic een mooie oplossing zijn voor de anderhalvemeter horeca en gelijk ook in trek zijn bij de gasten; alle kassen zijn na 20 mei volledig volgeboekt.

Serres Séparées, noemt oprichter en directeur Willem Velthoven van Mediamatic de glazen eetruimtes zelf. Naar eigen zeggen heft hij ze ontwikkeld omdat hij zich ergerde aan collega’s in de horeca die roepen dat het onmogelijk is, gastvrij te zijn op 1,5 meter afstand. Ook hij ziet wel in dat de oplossing er niet voor iedereen liggen, maar er zijn ook creatieve oplossingen te vinden.

Het dineren in een kas was voor Velthoven logisch omdat die er bij zijn restaurant waren. Voorheen deden die ruimtes dienst voor allerlei kunstprojecten. Ze bleken na passen en meten ook geschikt te zijn als dinergelegenheid voor twee personen. In het geval van Mediamatic met uitzicht op het water. Ze waren snel volgeboekt. “Alleen bij warm weer en bij harde regen zijn de locaties iets minder geschikt,” laat een medewerkster weten. De kassen blijven echter een hele creatieve manier om, als de horeca weer meer vrijheid wordt gegeven, ook te voldoen aan de nieuwe richtlijnen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Fastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation

Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid