Dr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu


Foto bij: De Pudu Pudu-shop in Los Angeles (VS)

Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven.  Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.

Hoewel de introductie anders doet vermoeden, bestaat het product al sinds 1891, namelijk toen het moederbedrijf Dr. Oetker voor het eerst het puddingpoeder uitvond. De op 23 maart geopende winkel op Abbot Kinney Boulevard in Los Angeles moet het klassieke recept in de 21e eeuw een nieuwe lading gaan geven.  Dat gebeurt door een de shop om te toveren tot een locatie die instagrammable is, maar ook door de desserts funky toppings mee te geven zoals kurkuma, spirulina en eetbare bloemen.

Jongeren

De shop is bedoeld om mensen te verleiden om de desserts uit te proberen. Die desserts zijn lichter en bevatten minder suiker. De recepten zijn zodanig ontworpen dat zij vooral jongeren moeten aanspreken. De puddingvarianten worden in de winkel geserveerd op precies 32 graden om de luchtige consistentie van het product te optimaliseren.

Eerste puddingwinkel

Volgens Dr. Oetker is het de eerste puddingwinkel ter wereld. “We hebben althans niemand anders gevonden die dit doet”, aldus Florian Schneider, algemeen directeur van Dr. Oetker Hospitality in een reactie. "Pudu Pudu heeft als doel gedurfd en onverwacht en gastvrij en verrassend te zijn."

Speels

Volgens de producent is Pudu Pudu een recept, geïnspireerd op de nalatenschap van Dr. Oetker. Het logo maakt gebruik van de merkmascotte, de Pudu. De winkel moet het merk weer een eigentijdse lading geven. De ruimte in de winkel is daarom speels gehouden. Verder zijn creatieve grafische details aangebracht, zoals een traptrede van pudding die de klanten naar boven moet trekken.

De pudding is vooralsnog alleen in Amerika te verkrijgen, maar komt ook naar Europa. Wanneer het puddingmerk Pudu Pudu in Nederland verschijnt is niet bekend.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Magioni Bloemkool Pizza best verkopende verse pizza product’

Pizza – De bloemkool pizzabodem van Magioni is al zeven maanden op rij het bestverkopende pizza product van de verse pizza categorie volgens onderzoeksbureau IRI. De Amsterdamse food scale-up kan daarmee met recht zeggen dat haar bloemkool pizzabodem het bestverkopende verse pizza product van Nederland is, bij supermarkten. Reden om de vleugels uit te slaan.

Lees bericht

Dr. Oetker komt met Pizza Perfettissima-concept

Introductie - Dr. Oetker Professional introduceert deze maand Pizza Perfettissima. Dit pizzaconcept moet het voor ondernemers gemakkelijk maken om zonder al te veel gedoe een pizza op de menukaart te zetten. Pizza Perfettissima biedt een compleet concept voor pizza’s;  van basis tot getopte pizza, van oven tot service en is een totaaloplossing voor out of home. Totale bereidingstijd is...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht


Dr. Oetker neemt groot belang in Nederlandse pizzabakker Magioni

Overname - De Duitse levensmiddelenfabrikant Dr. Oetker neemt een meerderheidsbelang in het Nederlandse pizzamerk Magioni. Dat bedrijf maakt pizzabodems van groente, die ook in het assortiment zitten van Dr. Oetker. Het bericht over de overname wordt door diverse media gemeld. Hoe groot het belang precies is en hoeveel er wordt betaald, is niet bekendgemaakt. Duidelijk is wel dat de pizzabakker...

Lees bericht

Spar wil op meerdere snackmomenten inspelen

Formulenieuws - Na de samenwerking met Dr. Oetker en de vers belegde pizza’s in de City-formule, is SPAR Nederland nu gestart met de verkoop van pancakes om meerdere snackmomenten op een dag in te vullen. Op dit moment zijn er 25 deelnemende SPAR vestigingen, waarvan twee Express-locaties. De versbereide pizza’s zijn na een test bij een vijftal City-winkels inmiddels...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid