Dr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu


Foto bij: De Pudu Pudu-shop in Los Angeles (VS)

Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven.  Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.

Hoewel de introductie anders doet vermoeden, bestaat het product al sinds 1891, namelijk toen het moederbedrijf Dr. Oetker voor het eerst het puddingpoeder uitvond. De op 23 maart geopende winkel op Abbot Kinney Boulevard in Los Angeles moet het klassieke recept in de 21e eeuw een nieuwe lading gaan geven.  Dat gebeurt door een de shop om te toveren tot een locatie die instagrammable is, maar ook door de desserts funky toppings mee te geven zoals kurkuma, spirulina en eetbare bloemen.

Jongeren

De shop is bedoeld om mensen te verleiden om de desserts uit te proberen. Die desserts zijn lichter en bevatten minder suiker. De recepten zijn zodanig ontworpen dat zij vooral jongeren moeten aanspreken. De puddingvarianten worden in de winkel geserveerd op precies 32 graden om de luchtige consistentie van het product te optimaliseren.

Eerste puddingwinkel

Volgens Dr. Oetker is het de eerste puddingwinkel ter wereld. “We hebben althans niemand anders gevonden die dit doet”, aldus Florian Schneider, algemeen directeur van Dr. Oetker Hospitality in een reactie. "Pudu Pudu heeft als doel gedurfd en onverwacht en gastvrij en verrassend te zijn."

Speels

Volgens de producent is Pudu Pudu een recept, geïnspireerd op de nalatenschap van Dr. Oetker. Het logo maakt gebruik van de merkmascotte, de Pudu. De winkel moet het merk weer een eigentijdse lading geven. De ruimte in de winkel is daarom speels gehouden. Verder zijn creatieve grafische details aangebracht, zoals een traptrede van pudding die de klanten naar boven moet trekken.

De pudding is vooralsnog alleen in Amerika te verkrijgen, maar komt ook naar Europa. Wanneer het puddingmerk Pudu Pudu in Nederland verschijnt is niet bekend.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora

Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...

Lees bericht


Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht




Zelfstandig Magioni Pizza vindt partner in Danerolles

Samenwerking - Het Amsterdamse Magioni, bekend van haar pizzabodems vol groente, zal vanaf 1 november 2022 weer op eigen benen staan. Dat gaat Magioni doen in nauwe samenwerking met Danerolles. Twee bedrijven met een vergelijkbaar businessmodel, kennis van de koelverse markt, complementair productportfolio en gevestigd rond Amsterdam, zo laat Magioni weten.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid