Dr. Oetker zet VAR-teken bij EK-voetbal in als actiemiddel
Actie – Dr. Oetker zet scheidsrechtersicoon Roelof Luinge in bij een actie rondom het VAR-teken tijdens de EK-voetbalwedstrijden. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers een oven claimen op Claimdeoven.nu en andere pizza-prijzen winnen.
Reclamemaken op locaties of in situaties die normaal gesproken niets met reclame te maken hebben, het is een trucje dat werkt op het niveau van het onderbewuste; bedoeling is dat het VAR-teken bij de consument ‘gelinkt’ wordt aan de oven. Deze zogenaamde ambient marketing is al ingezet op toiletbrillen, bumperstickers, posters in kleedkamers van sportclubs en handgrepen van supermarktwagens. Met de VAR gaat Dr. Oetker nog een stapje verder: alle EK-scheidsrechters – waaronder de Nederlandse Björn Kuipers en Danny Makkelie – zijn komende voetbalzomer marketingmedium, zonder dat ze daar zelf weet van hebben.
De pizza- en bakproductenspecialist zegt met deze actie het eerste merk te zijn dat de VAR inzet als geheim wapen, maar ook KPN heeft een actie gekoppeld aan het VAR-teken. Elke keer als de scheidsrechter het driehoekige teken maakt, tijdens een van de wedstrijden van Oranje in de Johan Cruijff ArenA op 13, 17 en 21 juni, kunnen kijkers kans maken op een 32-inch LG Smart TV. Nu maar afwachten waaraan de kijker denkt: de oven of de tv?
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees berichtMerk Langnese over naar Ambtman Jr. Import en Export
Overname – Ambtman Jr. Import en Export neemt het agentschap van het honingmerk Langnese over van Dr. Oetker Professional. De overgang gaat per 1 januari 2024 in.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar van NWO
Catering - NWO heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor de complete culinaire dienstverlening, voor zowel zijn kantoor in Utrecht als in Den Haag. Hiermee is de horecadienstverlener sinds gisteren verantwoordelijk voor het eten en drinken binnen alle restauratieve voorzieningen en ook de banqueting van NWO. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar.
Lees berichtRecordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Lees bericht