Dr. Oetker zet VAR-teken bij EK-voetbal in als actiemiddel
_1080_720_90.jpg)
Actie – Dr. Oetker zet scheidsrechtersicoon Roelof Luinge in bij een actie rondom het VAR-teken tijdens de EK-voetbalwedstrijden. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers een oven claimen op Claimdeoven.nu en andere pizza-prijzen winnen.
Reclamemaken op locaties of in situaties die normaal gesproken niets met reclame te maken hebben, het is een trucje dat werkt op het niveau van het onderbewuste; bedoeling is dat het VAR-teken bij de consument ‘gelinkt’ wordt aan de oven. Deze zogenaamde ambient marketing is al ingezet op toiletbrillen, bumperstickers, posters in kleedkamers van sportclubs en handgrepen van supermarktwagens. Met de VAR gaat Dr. Oetker nog een stapje verder: alle EK-scheidsrechters – waaronder de Nederlandse Björn Kuipers en Danny Makkelie – zijn komende voetbalzomer marketingmedium, zonder dat ze daar zelf weet van hebben.
De pizza- en bakproductenspecialist zegt met deze actie het eerste merk te zijn dat de VAR inzet als geheim wapen, maar ook KPN heeft een actie gekoppeld aan het VAR-teken. Elke keer als de scheidsrechter het driehoekige teken maakt, tijdens een van de wedstrijden van Oranje in de Johan Cruijff ArenA op 13, 17 en 21 juni, kunnen kijkers kans maken op een 32-inch LG Smart TV. Nu maar afwachten waaraan de kijker denkt: de oven of de tv?
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Magioni maakt limited edition groentepizza van spruiten
Pizza – Als limited edition en voor een speciaal event heeft het merk Magioni een groentepizza bedacht van spruiten. De spruitenpizza moet het bewijs leveren dat groente pizzabodems heel goed samengaan met een duurzame levensstijl.
Lees berichtDr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu
Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven. Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.
Lees berichtUnilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank
Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.
Lees bericht‘Magioni Bloemkool Pizza best verkopende verse pizza product’
Pizza – De bloemkool pizzabodem van Magioni is al zeven maanden op rij het bestverkopende pizza product van de verse pizza categorie volgens onderzoeksbureau IRI. De Amsterdamse food scale-up kan daarmee met recht zeggen dat haar bloemkool pizzabodem het bestverkopende verse pizza product van Nederland is, bij supermarkten. Reden om de vleugels uit te slaan.
Lees berichtDr. Oetker komt met Pizza Perfettissima-concept
Introductie - Dr. Oetker Professional introduceert deze maand Pizza Perfettissima. Dit pizzaconcept moet het voor ondernemers gemakkelijk maken om zonder al te veel gedoe een pizza op de menukaart te zetten. Pizza Perfettissima biedt een compleet concept voor pizza’s; van basis tot getopte pizza, van oven tot service en is een totaaloplossing voor out of home. Totale bereidingstijd is...
Lees berichtBedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken
Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....
Lees bericht