Dr. Oetker zet VAR-teken bij EK-voetbal in als actiemiddel


Actie – Dr. Oetker zet scheidsrechtersicoon Roelof Luinge in bij een actie rondom het VAR-teken tijdens de EK-voetbalwedstrijden.  Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers een oven claimen op Claimdeoven.nu en andere pizza-prijzen winnen.

Reclamemaken op locaties of in situaties die normaal gesproken niets met reclame te maken hebben, het is een trucje dat werkt op het niveau van het onderbewuste; bedoeling is dat het VAR-teken bij de consument ‘gelinkt’ wordt aan de oven. Deze zogenaamde ambient marketing is al ingezet op toiletbrillen, bumperstickers, posters in kleedkamers van sportclubs en handgrepen van supermarktwagens. Met de VAR gaat Dr. Oetker nog een stapje verder: alle EK-scheidsrechters – waaronder de Nederlandse Björn Kuipers en Danny Makkelie – zijn komende voetbalzomer marketingmedium, zonder dat ze daar zelf weet van hebben.

De pizza- en bakproductenspecialist zegt met deze actie het eerste merk te zijn dat de VAR inzet als geheim wapen, maar ook KPN heeft een actie gekoppeld aan het VAR-teken. Elke keer als de scheidsrechter het driehoekige teken maakt, tijdens een van de wedstrijden van Oranje in de Johan Cruijff ArenA op 13, 17 en 21 juni, kunnen kijkers kans maken op een 32-inch LG Smart TV. Nu maar afwachten waaraan de kijker denkt: de oven of de tv?

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



CIRFOOD nieuwe cateraar van NWO

Catering - NWO heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor de complete culinaire dienstverlening, voor zowel zijn kantoor in Utrecht als in Den Haag. Hiermee is de horecadienstverlener sinds gisteren verantwoordelijk voor het eten en drinken binnen alle restauratieve voorzieningen en ook de banqueting van NWO. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar.

Lees bericht


Zelfstandig Magioni Pizza vindt partner in Danerolles

Samenwerking - Het Amsterdamse Magioni, bekend van haar pizzabodems vol groente, zal vanaf 1 november 2022 weer op eigen benen staan. Dat gaat Magioni doen in nauwe samenwerking met Danerolles. Twee bedrijven met een vergelijkbaar businessmodel, kennis van de koelverse markt, complementair productportfolio en gevestigd rond Amsterdam, zo laat Magioni weten.

Lees bericht



Dr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu

Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven.  Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid