CIRFOOD nieuwe cateraar van NWO


Bij steeds meer cateraars gaat het aandeel plantaardig omhoog in het aanbod / Foto bij: CIRFOOD/ Ashkan Mortezapour Photography

“We zijn blij met de twee nieuwe locaties van NWO”, zegt Fred Hegt, operationeel directeur van CIRFOOD. “Het bevestigt wederom dat we aansluiten bij de wens van onze opdrachtgevers, daarnaast draagt de welkome komst van NWO bij aan de groeidoelstellingen en onze ambities. Als horecadienstverlener werken we hard om te groeien. Met onder meer Talpa, KPN, Vitens en nu dus ook NWO begint ons portfolio in de B&I mooi vorm te krijgen.” Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal assortiment centraal in combinatie met het samenwerken met lokale leveranciers. Dit zijn zaken waarop CIRFOOD voorsorteert, en waar NWO volgens eigen zeggen enthousiast over is. “NWO wil stappen zetten in de ontwikkeling naar een zo goed mogelijke duurzame en circulaire dienstverlening. De manier van ondernemen van CIRFOOD sluit daarbij aan. Wij willen betaalbare en gezonde voeding voor onze medewerkers en onze gasten, waarbij tegelijkertijd aandacht is voor mens en milieu en onze planeet zoveel mogelijk wordt ontzien.”

Duurzame koploper

Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn ingebed in de bedrijfsvoering van CIRFOOD. Het van oorsprong Italiaanse bedrijf is ontstaan als een coöperatie van kleine lokale ondernemers. Zij hechten veel belang aan samenwerken, duurzaam omgaan met grondstoffen, zorg voor het landschap, stimulering van de regionale economie en eerlijke prijzen. Het ambitieuze duurzaamheidsprogramma van CIRFOOD Nederland sluit hierop aan en is hiervoor beloond in december 2022 met het Ecovadis Platinum certificaat.

Bron: @FoodClicks

Bij steeds meer cateraars gaat het aandeel plantaardig omhoog in het aanbod Foto's: CIRFOOD/ Ashkan Mortezapour Photography

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid