Drie souprebels geven inspirerende soeptips & tricks


Inspiratie – ‘Soup around the world’ heet het inspiratieboek dat Unilever Food Solutions (UFS) samenstelde aan de hand van drie internationale chefs. Soep is hot volgens UFS en de drie souprebels geven in het boek het voorbeeld door Hollandse smaken te combineren met wereldse ingrediënten, en waar mogelijk gebruik te maken van ‘nieuwe’ oude technieken als fermenteren en pekelen. De drie chefs zijn Rosah van Schendelen (free lance chef), Stenn Audenaert (ondernemer op wielen) en Naresh Ramdjas (designer en chef tegelijk). Ze worden onder andere geïnspireerd door trends afkomstig van de bistronomie, pop up’s, streetfood en creatieve chefs van Tokyo tot Toronto. In het receptenboek brengen zij recepten die een inspiratiebron moeten zijn voor eetcafés en restaurants. Niet alleen zorgen de Souprebels voor onverwachte smaaksensaties door speelse toevoegingen zoals toppings en onverwachte ingrediënten, maar ook voor een beperkte food waste in de keuken. Het gebruik van restproducten zoals pitten, botten en afsnijdsel zorgt ervoor dat er minder voedsel wordt weggegooid. Volgens het World Menu Report 2015 is 46% van de gasten bereid meer te betalen voor dit soort initiatieven, dus merkt de chef dat niet alleen in zijn container maar ook in de kassa. Bron: UFS/@FoodClicks Inspiratie – ‘Soup around the world’ heet het inspiratieboek dat Unilever Food Solutions (UFS) samenstelde aan de hand van drie internationale chefs. Soep is hot volgens UFS en de drie souprebels geven in het boek het voorbeeld door Hollandse smaken te combineren met wereldse ingrediënten, en waar mogelijk gebruik te maken van ‘nieuwe’ oude technieken als fermenteren en pekelen. De drie chefs zijn Rosah van Schendelen (free lance chef), Stenn Audenaert (ondernemer op wielen) en Naresh Ramdjas (designer en chef tegelijk). Ze worden onder andere geïnspireerd door trends afkomstig van de bistronomie, pop up’s, streetfood en creatieve chefs van Tokyo tot Toronto. In het receptenboek brengen zij recepten die een inspiratiebron moeten zijn voor eetcafés en restaurants. Niet alleen zorgen de Souprebels voor onverwachte smaaksensaties door speelse toevoegingen zoals toppings en onverwachte ingrediënten, maar ook voor een beperkte food waste in de keuken. Het gebruik van restproducten zoals pitten, botten en afsnijdsel zorgt ervoor dat er minder voedsel wordt weggegooid. Volgens het World Menu Report 2015 is 46% van de gasten bereid meer te betalen voor dit soort initiatieven, dus merkt de chef dat niet alleen in zijn container maar ook in de kassa. Bron: UFS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Lees bericht







AH komt met Verspil-mij-niet zakje in strijd tegen verspilling

Formulenieuws – Naast een landelijke uitrol van het initiatief 'Brood van gisteren' tegen voedselverspilling, komt Albert Heijn met het Verspil-me-niet zakje en gaat de supermarktketen producten tegen de houdbaarheidsdatum ‘dynamisch afprijzen’. AH zet daarmee een volgende stap in de strijd tegen het verspillen van voedsel.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid