Drie souprebels geven inspirerende soeptips & tricks


Inspiratie – ‘Soup around the world’ heet het inspiratieboek dat Unilever Food Solutions (UFS) samenstelde aan de hand van drie internationale chefs. Soep is hot volgens UFS en de drie souprebels geven in het boek het voorbeeld door Hollandse smaken te combineren met wereldse ingrediënten, en waar mogelijk gebruik te maken van ‘nieuwe’ oude technieken als fermenteren en pekelen. De drie chefs zijn Rosah van Schendelen (free lance chef), Stenn Audenaert (ondernemer op wielen) en Naresh Ramdjas (designer en chef tegelijk). Ze worden onder andere geïnspireerd door trends afkomstig van de bistronomie, pop up’s, streetfood en creatieve chefs van Tokyo tot Toronto. In het receptenboek brengen zij recepten die een inspiratiebron moeten zijn voor eetcafés en restaurants. Niet alleen zorgen de Souprebels voor onverwachte smaaksensaties door speelse toevoegingen zoals toppings en onverwachte ingrediënten, maar ook voor een beperkte food waste in de keuken. Het gebruik van restproducten zoals pitten, botten en afsnijdsel zorgt ervoor dat er minder voedsel wordt weggegooid. Volgens het World Menu Report 2015 is 46% van de gasten bereid meer te betalen voor dit soort initiatieven, dus merkt de chef dat niet alleen in zijn container maar ook in de kassa. Bron: UFS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Verspilling is Verrukkelijk wil met crowdfunding blijven vechten

Voedselverspilling - De ondernemers van Verspilling is Verrukkelijk zijn in 2018 een beweging gestart om zoveel mogelijk eten te redden van de verspilling. Nog altijd wordt bijna een derde van het voedsel verspild. Crowdfunding moet er nu voor zorgen dat het collectief kan blijven vechten tegen voedselverspilling.

Lees bericht



Etenover.nl wil foodservicebedrijven helpen met omzet en voorraad

Initiatief - Verschillende producenten en leveranciers aan de foodservicesector starten samen met het communicatiebureau Shoot My Food, Food Inspiration en Foodservice Network het initiatief www.etenover.nl. Deze tijdelijk online marktplaats is ingericht om voedselverspilling bij de foodservicebedrijven tegen te gaan en de financiële schade van producenten te beperken.

Lees bericht



Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid