Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort


Monique de Bruin, Retail Manager van PostNl en Dirk van Garderen van Shell Serva

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Tankstationondernemer Dirk van Garderen behoort tot het type ondernemer dat graag wil ondernemen en uitprobeert. Want ook hij weet als geen ander dat niet alles wat bedacht wordt ook succesvol wordt. Het Postagentschap dat hij nu heeft ingericht biedt die garantie ook niet, maar hij gaat er wel voor. Om de voormalige autoshowroom in PostNL-stijl te brengen heeft hij de vloer oranje geschilderd. “Sommige vinden het verschrikkelijk, maar ik vind het sfeervol”, zegt hij daarover. De 600 postbussen staan fraai verdeeld in de aanzienlijke ruimte en hebben door gebruik te maken van de PostNL-bordjes en oranje kleur ook allemaal een duidelijke PostNL-afzender gekregen.

Kantoorartikelen

De ruimte, die te bereiken is door de tankstationshop, is verder aangevuld met enkele kantoorartikelen en een Scan & Go-terminal voor het bezorgen van pakjes en andere zakelijke mailings. Verder staat er een balie in waar allerhande PostNL-zaken kunnen worden afgehandeld van het verstrekken van een visakte tot het overschrijven van kentekenbewijzen. Het businesspoint is er wat dat betreft voor alle zakelijke klanten als particulieren. Van Garderen: “Alle zaken van een normaal Postagentschap kunnen hier worden afgehandeld. Wat het gaat betekenen voor de shop weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat mensen die hier komen ook kopje koffie willen of een broodje komen nuttigen. Wat dat betreft zit de ingang naar de postruimte strategisch goed, want bezoekers lopen allemaal langs de broodjesbalie”.

Weer wat anders

Belangrijke reden om met PostNL in zee te gaan is niet alleen de extra aanloop bij zijn tankstation geweest. Van Garderen: “Natuurlijk speelt dat allemaal mee, net als de vergoeding die je ontvangt voor elk pakketje, maar wat ook een belangrijke reden is geweest is de uitbreiding van activiteiten voor het personeel. ’s Morgens zijn er drie mensen in de shop beschikbaar, vaak voor het klaarmaken van de winkel en de lunchruimte. Maar als de goederen voor de shop eens niet ’s morgens worden geleverd door Sligro, maar bijvoorbeeld ’s middags dan hebben zij ineens tijd beschikbaar. Met de werkzaamheden hier is de inzet veel beter te regelen. Bovendien is het veiliger voor de mewerkers, omdat er meer mensen zijn en vinden de tankstationklanten het leuk, omdat het weer eens iets anders is. Je kunt ook in het postagendschap gemakkelijker een praatje met de bezoekers maken. Wat dat betreft ben ik er van overtuigd dat het elkaar gaat versterken en dat PostNL en de shop van elkaar gaan profiteren.”

WK voetbal

Monique de Bruin, Retail Manager van PostNl, is zeer tevreden over de samenwerking met Shell Serva. “Ook wij proberen van de beschikbare ruimte zoveel mogelijk te maken. Daarnaast  zijn we ook aan het kijken hoe we het voor onze klanten gemakkelijker kunnen maken. Nu gaan de klanten in deze regio in sommige gevallen nog naar locaties toe die veel lastiger zijn te bereiken dan deze, of verder weg liggen. Mensen moeten daarom op de hoogte gebracht worden dat dit businesspoint er nu is.” Als het aan Van Garderen ligt moet iedereen het weten en daarom gaat hij de komende tijd meer reuring maken. “In de aanloop naar het WK voetbal ga ik hier één feestruimte van maken. Ik heb nu al oranje badjassen laten maken, die ik straks ga verkopen. Maar ook andere activiteiten ga ik in deze ruimte doen. Je moet laten zien dat je bezig bent en ondernemerschap tonen.”

Bron: @FoodClicks

Ook kantoorartikel zijn verkrijgbaar
Wenskaarten in het PostNL Businesspoint
De Scan & Go voor het brengen van zakelijke poststukken en mailings
Bezoekers voor het PostNL Businesspoint komen via de tankstationshop

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

CRS-Vending Towers gewrapt als Rockstar Tower

Activatie – Rockstar Energy Drink is geïntroduceerd en dat moet het land weten ook. In samenwerking met Convenience Retail Solutions (CRS), een onderdeel van Lekkerland, is samen met frisdrankproducent Vrumona een Rockstar Energy Drink Vending Tower neergezet bij een locatie van De Haan Minerale Oliën.

Lees bericht



Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid