Family sluit vega-campagne af tijdens Week Zonder Vlees


Formulenieuws - Een betere manier om de campagne waarin vegetarisch genieten centraal staat af te sluiten is er niet; met De Nationale Week Zonder Vlees van 9 t/m 15 maart voor de deur, zal er bij cafetariaformule Family ruime aandacht zijn voor de vegetarische opties binnen het snackassortiment.

Het is voor Family geen keuze om mee te doen aan de Nationale Week Zonder Vlees, zo laat de organisatie weten, maar meer een logisch gevolg van de weg die de formule is ingeslagen. Franchisegever FHC Formulebeheer ziet het belang van vegetarisch alternatieven als geen ander, omdat het volgens de organisatie een positieve impact heeft op mens, dier en milieu.

Het hele eerste kwartaal van dit jaar werd bij Family al in het teken gezet van vegetarisch genieten. Steeds meer mensen kiezen voor vega, voorheen was dit voornamelijk om het dierenleed maar tegenwoordig speelt ook bewustwording en milieu een rol. Er is volgens Family duidelijk vraag naar verantwoorde, duurzame en vegetarische producten. Nederland telt ook steeds meer flexitariërs, wat noodzakelijk maakt dat een cafetaria ook kan omschakelen naar een vegataria. Hiervoor zijn sommige recepturen aangepast naar een vegavariant en is het assortiment uitgebreid met salades, vegaburgers en vegetarische snacks.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FHC Formulebeheer viert 30 jarig bestaan

Formulenieuws – Vandaag op de dag af, bestaat FHC Formulebeheer 30 jaar. Zaterdag 30 maart is dan ook de aftrap van het jubileumjaar van het formulehuis, bekend van de franchiseformules Foodmaster, VITAL en Family. Het komend jaar staan tal van activiteiten op het programma.

Lees bericht


FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees-campagne krijgt Europees vervolg

Campagne – De Nationale Week Zonder Vlees, het initiatief dat Nederland al vijf jaar inspireert minder vlees te eten, krijgt vanaf 2023 een Europees tintje. Dankzij het Europese subsidieprogramma ‘Horizon Action Grant’ kan de campagne uitgebreid worden naar het buitenland. Het eerste land is België, waar de week in oktober 2023 wordt gehouden. Daarna volgen andere Europese landen.

Lees bericht



Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Campagne - De jaarlijks terugkerende campagne ‘De Nationale Week Zonder Vlees’ vraagt deze editie ook aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat. Met de toevoeging ‘& Zuivel’ worden de deelnemers ook uitgedaagd om niet alleen het vlees een week te laten staan maar ook zuivel.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid