Finalisten HANOS Gouden Koksmuts bekend


De winnaars van de voorrondes van de Gouden Koksmuts / Foto bij: Charlotte Mauritz/Annoncé Management

Wedstrijd - De finalisten van de HANOS Gouden Koksmuts zijn Hotel Restaurant Het Roode Koper, Restaurant Flore, Restaurant Moustique en Passy Events. Zij werden gekozen tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam. Daar streden de deelnemers om een plek in de finale die plaats zal vinden op maandag 9 januari 2023 tijdens de HORECAVA.

De deelnemers mochten de amuse onvoorbereid meenemen en moesten vanuit de blackbox een voorgerecht bereiden met schaal- en schelpdieren en een warm tussengerecht met saus welke geheel plantaardig was. Jonathan Zandbergen van restaurant Merlet * reikte de blackbox uit aan de deelnemers en gaf ook toelichting op de diverse producten die in de blackbox zaten waaronder een assortiment schaal- en schelpdieren van Nederlandse bodem.

Onder het toeziend oog van een aantal aanwezige oud winnaars waaronder Dennis van der Belt en Jonathan Zandbergen gingen de deelnemers aan de slag om de drie gerechten voor de jury te bereiden. De jury, bestaande uit Bert van Maanen (teammanager Culinary Team The Netherlands) Marco Poldervaart( Restaurant ’t Havermanstje), maakte uiteindelijk de winnaars bekend.

De winnaars van het beste voorgerecht zijn Jasper Panis en Matthijs van Meerendonk van restaurant Flore en de winnaars van het beste tussengerecht zijn Nina Graver en Gerben de Lange van Hotel Restaurant Het Roode Koper. 

De finale van de HANOS Gouden Koksmuts zal plaatsvinden op maandag 9 januari op de Horecava. De komende maand zullen er nog 2 wildcards worden vergeven onder talentvolle chefs waardoor er in de finale 6 teams zullen strijden om de HANOS Gouden Koksmuts.

Bron: Gastronomisch Gilde/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht




Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid