Food-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca


Greenforce komt nu ook met bulkverpakkingen voor de horeca

Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.

De mixen zijn lang houdbaar, zitten vol eiwit en zijn gemakkelijk te customizen, volgens Greenforce. Met de bulkmixen kunnen restaurants snel en gemakkelijk een plantaardige burger of gehaktbal met eigen twist op het menu zetten. Op het platform kunnen horecaondernemers de bulkmixen bestellen in de varianten burger, gehakt, gehaktbal, ei, schnitzel en smeerworst.

Minder verspilling

Greenforce heeft de ambitie marktleider te worden van plantaardige alternatieven binnen Europa. Het bedrijf kent verschillende prominente investeerders, zoals profvoetballer Thomas Müller en Duitse TV presentator Joko Winterscheidt. Op het B2B-platform biedt Greenforce een selectie uit hun consumentenassortiment aan in voordelige bulkverpakking: de Easy Mix Hamburger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Ei, Easy Mix Smeerworst en Easy Mix Schnitzel. De poedermixen zijn lang houdbaar en omdat je zelf bepaalt hoeveel je produceert voorkom je voedselverspilling. Daarnaast maken de mixen het mogelijk gemakkelijk te variëren door verschillende kruiden te gebruiken. Naast een klassieker met augurk, tomaat en ketchup, kun je bijvoorbeeld ook variëren met een special met garam masalakruiden of (vegan) mozzarella en basilicum. Bij restaurant Boes en Beis in Amsterdam staat de Greenforce burger al langer op het menu, eigenaar Rob: “Een plantaardige burger is soms lastig omdat we er te veel inkopen of ze helemaal zelf moeten maken. Met de poedermixen is een plantaardige burger bereiden voor ons makkelijk en leuk: omdat de poeders zo lang houdbaar zijn bepalen we per dag hoeveel burgers we maken en welke extra touch we er aan toevoegen”.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Fastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation

Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid