Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart


Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.

De dip in maart was het gevolg van de horecasluitingen en de ddos-aanval, die het bedrijf trof. Inmiddels profiteert het bedrijf volop van de maatregelen tegen corona. Mede door de toestroom van nieuwe restaurants. Veel  horecabedrijven in Nederland zijn als gevolg van de sluiting van de zitgedeelten in hun zaken gestart met afhalen en bezorgen. De wachtlijst om aan te sluiten bij Thuisbezorgd.nl is hierdoor fors toegenomen.

Zorg

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com spreekt van onzekere tijden, hoewel hij zich realiseert dat hij als een van de weinige bedrijven profiteert van de coronacrisis. Desalniettemin heeft hij de zorg rondom zijn medewerkers en bezorgers: “Ik ben er trots op dat onze medewerkers zoveel mensen hebben kunnen bedienen, ondanks alle beperkende maatregelen.”

11% groei in Nederland

Als gevolg van het veranderende gedrag bij consumenten ziet hij verdere groeimogelijkheden voor zijn bedrijf. Over de eerste drie maanden wist het bedrijf in Nederland het aantal bestellingen met 11 procent te laten groeien tot een omzet van 10 miljoen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht






BBB Horeca Summit nieuw op BBB Maastricht

Beurzen – Op 11 tot en met 13 oktober wordt de BBB Maastricht gehouden in het vernieuwde MECC Congrescentrum in Maastricht. Voor de horecaprofessionals is dan weer drie dagen lang proeven, beleven en netwerken. Nieuw dit jaar is de BBB Horeca Summit, die de BBB organiseert in samenwerking met Servicecenter 4Hospitality.

Lees bericht

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid