Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart


Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.

De dip in maart was het gevolg van de horecasluitingen en de ddos-aanval, die het bedrijf trof. Inmiddels profiteert het bedrijf volop van de maatregelen tegen corona. Mede door de toestroom van nieuwe restaurants. Veel  horecabedrijven in Nederland zijn als gevolg van de sluiting van de zitgedeelten in hun zaken gestart met afhalen en bezorgen. De wachtlijst om aan te sluiten bij Thuisbezorgd.nl is hierdoor fors toegenomen.

Zorg

Jitse Groen, CEO van Takeaway.com spreekt van onzekere tijden, hoewel hij zich realiseert dat hij als een van de weinige bedrijven profiteert van de coronacrisis. Desalniettemin heeft hij de zorg rondom zijn medewerkers en bezorgers: “Ik ben er trots op dat onze medewerkers zoveel mensen hebben kunnen bedienen, ondanks alle beperkende maatregelen.”

11% groei in Nederland

Als gevolg van het veranderende gedrag bij consumenten ziet hij verdere groeimogelijkheden voor zijn bedrijf. Over de eerste drie maanden wist het bedrijf in Nederland het aantal bestellingen met 11 procent te laten groeien tot een omzet van 10 miljoen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector zwaar getroffen in eerste kwartaal 2020

Omzetcijfers - De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal. De omzetdaling was de eerste in zeven jaar tijd. Dat meldt het CBS.

Lees bericht


‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht

Speciale e-learning: coronasafe ondernemen in de horeca

Opleiding – Speciaal om de horeca te helpen bij de (gedeeltelijke) heropening van de locaties heeft opleider Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland in samenwerking met adviesbureau Kroonenburg Advies de e-learning ‘Corona safe ondernemen in de horeca (HACCP)’ ontwikkeld.

Lees bericht


App voor corona-checkgesprek van het horecabezoek

Horeca – Voor het verplichte persoonlijke checkgesprek aan de deur voor gasten die een horecabedrijf willen bezoeken, is nu een app ontwikkeld. Een groep techneuten heeft sinds vandaag checkgesprek.nl gelanceerd dat als platform dit verplichte vraaggesprek kan vervangen. Wie klachtenvrij is kan via de app een groen kaart laten zien aan het horecabedrijf, waarmee de toegang gewaarborgd is.

Lees bericht

Oisterwijk biedt horeca hulp met ruimere terrassen

Gastvrij – Zodra de horeca weer gasten op het terras mag toelaten, staat de gemeente Oisterwijk verruiming van de terrassen toe. Horecaondernemers kunnen hun terrassen dan ruimer inrichten en meer mensen een veilige plek bieden. De gemeente sluit zelfs twee straten in de weekenden af om ondernemers extra ruimte voor hun terras te geven.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid