Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart
Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.
De dip in maart was het gevolg van de horecasluitingen en de ddos-aanval, die het bedrijf trof. Inmiddels profiteert het bedrijf volop van de maatregelen tegen corona. Mede door de toestroom van nieuwe restaurants. Veel horecabedrijven in Nederland zijn als gevolg van de sluiting van de zitgedeelten in hun zaken gestart met afhalen en bezorgen. De wachtlijst om aan te sluiten bij Thuisbezorgd.nl is hierdoor fors toegenomen.
Zorg
Jitse Groen, CEO van Takeaway.com spreekt van onzekere tijden, hoewel hij zich realiseert dat hij als een van de weinige bedrijven profiteert van de coronacrisis. Desalniettemin heeft hij de zorg rondom zijn medewerkers en bezorgers: “Ik ben er trots op dat onze medewerkers zoveel mensen hebben kunnen bedienen, ondanks alle beperkende maatregelen.”
11% groei in Nederland
Als gevolg van het veranderende gedrag bij consumenten ziet hij verdere groeimogelijkheden voor zijn bedrijf. Over de eerste drie maanden wist het bedrijf in Nederland het aantal bestellingen met 11 procent te laten groeien tot een omzet van 10 miljoen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro en De Buik gaan in de Randstad samenwerken
Samenwerking – Platform De Buik en Sligro slaan de handen ineen. Vanaf september gaan de groothandel uit Veghel en het culinaire platform samenwerken. Doel is om gezamenlijk de lokale foodcultuur verder vooruit te helpen middels verkiezingen en content.
Lees berichtPannenkoekenrestaurants doen het goed
Analyse - Pannenkoekenrestaurants in Nederland doen het goed . Door een efficiënte bedrijfsvoering, aantrekkelijke prijsstelling en gunstige locaties, weten zij blijvend mensen te trekken. Bovendien lijken personeelstekorten in deze branche niet aan de orde te zijn. Dat meldt ABN Amro in een analyse van de leisuremarkt.
Lees berichtDineren met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw
Horecaconcept – Amsterdam is een nieuw culinair concept rijker met ‘Le Petit Chef’ in Brasserie De Roode Leeuw. Deze unieke dinershow combineert culinaire hoogstandjes met een verfijnde 3D-cinema. Na shows in onder andere Parijs, Londen en New York, is Amsterdam de volgende locatie waar mensen de show kunnen gaan zien.
Lees berichtING Research: ‘Hand op de knip in horeca is tijdelijk’
Analyse – Ondanks dat de Nederlandse economie fors groeit, was de consument voorzichtig met het uitgeven van geld. Voor een deel is dat volgens ING Research te verklaren door de hoge inflatieperceptie bij de consument, maar ook het slechte weer speelde een rol. Vooral voor de horeca. De ontwikkelingen zijn in ieder geval tijdelijk. Over de tweede helft van het jaar...
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtVan Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt
Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.
Lees bericht