FSIN en Paul van Oers starten samen foodservice opleiding


Opleiding – Inga Blokker, directeur Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company, en Paul van Oers van Hello Paul en Hotel Management School Maastricht, starten samen een vijfdaagse opleiding voor foodprofessionals: Foodservice Strategics. De opleiding moet foodprofessionals toerusten op de snel veranderende toekomst van de foodsector.

De afgelopen drie jaar heeft The Food Research Company de vijfdaagse opleiding ‘Insights in Foodservice’ georganiseerd voor foodprofessionals. Deze is nu in samenwerking met Paul van Oers vernieuwd en geactualiseerd met nieuwe didactische inzichten en werkvormen.

Pragmatisch

De opleiding richt zich op de snel veranderende samenleving, die grote uitdagingen geeft op het gebied van duurzaamheid en gemak. Het feit dat consumenten de komende jaren meer en meer behoefte hebben buiten de deur te consumeren heeft grote gevolgen voor de foodsector. ‘Binnen het steeds veranderende krachtenveld is het van cruciaal belang om de impact van veranderingen snel te overzien; zowel voor het eigen bedrijf als de sector in zijn geheel. Pragmatische kennis, gegrond in duidelijke modellen en cijfers, is nodig om een gezonde koers in de 21e eeuw te bepalen,’ zo laten de initiatiefnemers achter de HBO+-opleiding Foodservice Strategics weten.

Circles of Profit

In de opleiding worden de foodprofessionals meegenomen in vijf Circles of Profit (COP) en worden de deelnemers uitgedaagd na te denken over de toekomst van de sector en de impact daarvan op het eigen bedrijf. Tijdens de opleiding wordt niet alleen gekeken naar de theoretische onderbouwing van veranderingen in de markt, maar ook naar hoe topondernemers deze kennis in kansen hebben omgezet. De deelnemers werken zowel individueel als in een kleine groepen aan een opdracht.

Bron: FSIN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...

Lees bericht


FSIN: ‘Invloed gemaksgeneraties op foodmarkt wordt groter’

Analyse - De invloed van de Gemaksgeneraties (Millennials en Generatie Z) op de foodmarkt wordt steeds groter. Het aandeel van deze twee generaties in de buitenshuis consumptie schiet omhoog. Dat blijkt uit de Foodshopper Monitor 2024 die op dinsdag door het FoodService Instituut Nederland (FSIN) op het brunchcongres is gepresenteerd.

Lees bericht


Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite

Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.

Lees bericht



Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage

Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid