Garden Gourmet introduceert Crunchy Veggies
Introductie - Garden Gourmet komt met een nieuwe innovatie: Crunchy Veggies. Een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee gemakkelijk een groenterijke maaltijd is te maken.
De voorgesneden mix is sous-vide bereid, waardoor de groenten en peulvruchten een crunchy bite behouden. De Crunchy Veggies zijn ontwikkeld via het R+D Accelerator-programma van Nestlé, dat onderdeel uitmaakt van Nestlé Research & Development. Dit programma heeft als doel om innovaties op het gebied van voedingsmiddelen en dranken tot uitvoering te brengen vanuit het uitgangspunt test & learn, aldus het levensmiddelenconcern. Een groep van interne innovators met een passie voor voedsel werkt samen aan disruptieve producten, test deze met consumenten en
Oliver Nussli, Research & Development Accelerator Lead bij Nestlé R&D in Singen, Duitsland: “Onze focus is het leveren van plantaardige innovaties, waaronder producten die groenten als basis hebben, om meer mensen een plantaardig dieet te laten omarmen. Door een test & learn-aanpak en onze plantaardige R&D-expertise zijn we in staat om snel een breed scala aan alternatieven voor vlees, vis en zuivel op de markt te brengen. Zo lanceerden we binnen een half jaar 'Wunda' plantaardige melk op basis van erwteneiwit en binnen 9 maanden VUNA, een alternatief voor tonijn.”
Caloriearm
De Crunchy Veggies zijn verkrijgbaar in Mediterraanse of Indiase marinades en vormen een basis voor gezonde recepten en zijn een caloriearme bron van vezels en eiwitten. Elke verpakking bevat 225 gram groenten en 100 gram peulvruchten - zonder conserveringsmiddelen.
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees berichtDuurzame inkoop realiseer je stap voor stap
Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...
Lees bericht