Grolsch definitief overgenomen door Asahi Group


Overname - Het Japanse Asahi Group Holdings heeft vandaag de overname van het Nederlandse Koninklijke Grolsch, het Italiaanse Birra Peroni en het Engelse Meantime afgerond. Deze bedrijven zullen samen met Miller Brands UK, SABMiller Brands France en Grolsch Canada de nieuwe Europese divisie Asahi Europe Ltd gaan vormen. Door deze overname is er na een proces van ruim een jaar duidelijkheid gekomen. Bovengenoemde bedrijven zijn bijna 9 jaar onderdeel geweest van SABMiller, de nummer 2 brouwerijgroep ter wereld. In september 2015 kondigde AB Inbev aan SABMiller te willen overnemen, waarmee de Board van SABMiller per 13 oktober 2015 heeft ingestemd. Daarna heeft er een lang proces plaatsgevonden waarin AB Inbev een aantal brouwerijen en operaties van SABMiller voorwaardelijk heeft doorverkocht. Met de finale afronding van de overname van SABMiller door AB Inbev per 11 oktober 2016 is ook de overname van Koninklijke Grolsch, Birra Peroni en Meantime door het Japananse Asahi Group Holdings definitief geworden. Bron: Asahi Group

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Sjors van Drie in managementteam AB InBev

Benoeming - Sjors van Drie (28) is per 1 mei 2020 de nieuwe Marketing Lead van Bierbrouwerij AB InBev. Hij was sinds 2016 als (senior) brand manager werkzaam bij de brouwer en onder meer verantwoordelijk voor de merken Bud, Hertog Jan en Leffe.

Lees bericht

Bud past ‘Whassup’ commercial aan

Campagne - Bud heeft de ‘Whassup’ commercial vernieuwd om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. Bud wil met de video vrienden eraan herinneren om verbinding met elkaar te blijven zoeken in deze periode.

Lees bericht



Verschillende acties Grolsch om horeca te helpen

Actie – Bierbrouwer Grolsch zet verschillende acties in om de getroffen horecabedrijven te helpen. Zo start de brouwer als partner van #helpdehoreca met de verkoop een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten waardebonnen kunnen winnen die straks zijn te besteden in de horeca, wordt opgehaald bier verwerkt tot veevoer en organiseert het Live Sessies in lege horecazaken waarbij kijkers worden aangespoord te...

Lees bericht

Grolsch gaat bier aan huis leveren

Bierbrouwer – Bierbrouwer Grolsch gaat vanaf donderdag 2 april tijdelijk bier aan huis leveren. Vooralsnog uitsluitend in het oosten van Nederland, waar de brouwer is gevestigd. In diverse media geeft de brouwer echter aan de bezorging ook elders in het land te kunnen verzorgen. Grolsch geeft aan dat het plan van thuisbezorgen uit ‘nood’ is geboren. Door de coronamaatregelen liggen veel werkzaamheden...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid