Grolsch komt met kartonnen blikverpakking voor de sixpack


Verpakking - Koninklijke Grolsch gaat de blikfolies voor sixpack vervangen door de kartonnen TopClip-verpakking. De bierbrouwer bespaart hiermee ruim 100.000 kg plastic per jaar.

Een besparing aan plastic die overeenkomt met ruim 4 miljoen nieuwe plastic tassen. Bovendien zorgt de omschakeling voor een CO2-reductie van 36% ten opzichte van nieuwe plastic folie en 16% ten opzichte van recyclede plastic folie. ‘De TopClip is een volledig recyclebare, biologisch afbreekbare kartonnen verpakking,” aldus Ard Bossema van Grolsch. Volgens de Marketing & Strategy Directeur is Grolsch de eerste brouwer in Nederland die deze verpakking introduceert en daarmee de consument de kans geeft een duurzame keuze te maken.

Draagkarton

Als vervanger voor de folie die nu om de blikken zit zijn meerdere alternatieven door Grolsch onderzocht, maar TopClip kwam daaruit als beste naar voren. Ook omdat in tegenstelling tot veel andere kartonnen blikverpakkingen die nu op de markt komen er geen lijm wordt gebruikt. De TopClip is gemaakt van FSC gecertificeerd golfkarton. De TopClip is technisch ontwikkeld en gepatenteerd door verpakkingsbedrijf Smurfit Kappa.

De nieuwe verpakkingen werden in 2020 al op kleine schaal geïntroduceerd en getest bij 18 geselecteerde PLUS Supermarkten. Op basis van deze testperiode heeft Grolsch samen met haar partners de verpakking verder geoptimaliseerd. De eerste verpakkingen stromen vanaf deze week in op de winkelvloer, waarbij het als eerste de beurt is aan de Herfstbok blikken. In de komende maanden worden alle (plastic) blik verpakkingen gefaseerd vervangen door de nieuwe kartonnen verpakking.

Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Grolsch laat Meesterbrouwer klant adviseren

Actie - Winkelbezoekers kunnen voortaan ‘Advies van de Meesterbrouwer’ van Grolsch vragen voor een passend biertje. De bierbrouwer heeft een interactief display ontwikkeld, waar consumenten een Grolsch bier kunnen scannen en advies krijgen van Meesterbrouwer Marc Janssen.

Lees bericht

Grolsch en Qredits gaan horeca financieel helpen

Financiering - Bierbrouwerij Koninklijke Grolsch en kredietverstrekker Qredits gaan samenwerken om horecaondernemers vooruit te helpen als zij daar behoefte aan hebben in deze tijd. De twee bedrijven slaan de handen ineen en faciliteren een speciale kredietvorm voor klanten en potentiële klanten van de Enschedese bierbrouwer.

Lees bericht



Duurzaamste Jumbo vandaag geopend door minister van Defensie

Supermarkt - Jumbo heeft vanochtend het meest duurzaam ontworpen supermarktpand van de Benelux geopend in Goor. De nieuwe Jumbo winkel van ondernemers en broers Tijn en Niek Leussink, is hét visitekaartje van Jumbo op het gebied van duurzaamheid. Diverse duurzaamheidsaspecten zorgen voor een totale BREEAM-ontwerpscore van 90,79%, wat de hoogste classificatie ‘Outstanding’ betekent. De winkel werd geopend door minister van...

Lees bericht

Asahi (Grolsch) introduceert nieuwe hard seltzer Viper

Introductie - Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend naar licht alcoholische dranken. Bovendien is het de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid