HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming


De elektrische wagens waarmee HelloFresh in de Amsterdamse binnenring maaltijdboxen bezorgt

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

De efficientere routes en de inzet van 100 procent emissievrije elektrische busjes zorgt er voor dat de CO2-uitstoot aanzienlijk wordt verminderd. De hoofdstad is nu de eerste stad waar HelloFresh zonder CO2-uitstoot bezorgd, maar Utrecht en het Belgische Gent volgen snel. HelloFresh streeft ernaar 50 procent van de bezorging in de Benelux emissievrij te verzorgen tegen eind 2022.

Routeoptimalisatie

Om in de Benelux de CO2-uitstoot bij bezorging van de maaltijdboxen zoveel mogelijk te beperken, werkt HelloFresh sinds oktober 2019 met de rit- en routeoptimalisatie software Conundra OptiFlow. Onder andere een efficiënter samengesteld rittenplan, het openen van hubs in België en ‘groene levertijden’ waardoor klanten zelf kunnen zien wat het meest duurzame bezorgmoment is, zorgen ervoor dat de bezorgers minder uren en kilometers maken voor het bezorgen van de maaltijdboxen.  “De uitrol van diverse initiatieven, zoals de groene levertijden en de implementatie van Conundra OptiFlow, bespaart HelloFresh maandelijks negen ritten om de aardbol”, aldus Thomas Stroo, COO van HelloFresh Benelux. “Daarnaast zit de laadruimte van onze bezorgbusjes 16 procent voller. Gezamenlijk zorgt dit alles voor een reductie van 867 ton CO2 in de Benelux op jaarbasis.”

De bezorging met de elektrische busjes in de hoofdstad kan door de inrichting van speciale cityhub in Diemen. Daar worden de busjes opgeladen. Stroo: “De busjes hebben op dit moment een beperkte actieradius waardoor we nog niet in de hele Benelux elektrisch kunnen bezorgen, maar uiteraard werken we samen met verschillende autofabrikanten om dit mogelijk te maken. We streven ernaar om tegen het einde van 2022 de helft van onze bezorging in de Benelux elektrisch te kunnen verzorgen, waarbij we in eerste instantie focussen op de stedelijke gebieden.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019

Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Lees bericht

Pulitzer ontvangt Bidfood-bestelling als proef over water

Distributie –Hotel Pulitzer in Amsterdam heeft op 7 januari een bestelling eten en drinken van Bidfood ontvangen, die was aangeleverd via een boot. Het betreft een proef van de groothandel om het vrachtverkeer in de binnenstad te verminderen. Groothandel Bidfood onderzoekt met de poef of leveren van ongekoelde producten over het water toekomst heeft. De eisen die gemeenten stellen aan vrachtverkeer...

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht

Tweede winstgevende kwartaal voor HelloFresh

Bezorgservice – Maaltijdbox-leverancier HelloFresh blijft sterke prestaties communiceren. Het wereldwijd opererende bedrijf meldt voor het tweede kwartaal op rij winstgevend te zijn. Ook de omzet van de groep groeide fors in het derde kwartaal. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 45,8% tot 441 miljoen euro. Volgens eigen cijfers van HelloFresh heeft het bedrijf 68,9 miljoen maaltijden geleverd aan 2,61 miljoen klanten in de...

Lees bericht


HelloFresh komt met ‘add-on’ Borrelbox

Bezorgdienst – Omdat borrelen niet uit de Nederlandse cultuur is weg te denken komt HelloFresh met de Borrelbox. De Borrelbox is een add-on bij de wekelijkse maaltijdbox en bevat een selectie (buitenlandse) kazen en worsten, charcuterie, olijven, tapenades en andere hapjes. De Borrelbox kost €16,- en is geschikt voor 2 tot 4 personen. De borreldoos is ook niet los te bestellen, maar alleen...

Lees bericht

HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling

Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid