HEMA meest favoriet voor koffie en lunch


HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch

Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.

Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van online marktonderzoekbureau Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat het afgelopen jaar bijna twee derde (65%) van de Nederlanders minstens één keer een koffiezaak of lunchroom bezocht. Dat zijn bijna 9,6 miljoen bezoekers. Deze bezoekers zijn samen goed voor 65 miljoen bezoeken in het afgelopen jaar. Het aantal bezoekers steeg in een jaar tijd van 9,2 miljoen naar 9,6 miljoen.

HEMA populairst

HEMA trekt de meeste bezoekers van alle koffie- en lunchketens in Nederland, gevolgd door Bakker Bart. Kort daarop volgen La Place en Starbucks. Subway, Bagels & Beans, Brownies&downieS, BackWERK, Anne&Max en Dunkin’ maken de top 10 compleet.

Kwart bestellingen wordt afgehaald

Ruim driekwart (76%) van alle bestellingen nuttigen klanten ter plaatse, terwijl bijna een kwart (24%) kiest voor afhalen. Deze verhouding verschilt sterk per keten. Bijna alle bestellingen bij Brownies&downieS (99%), Doppio Espresso (98%), Coffeelovers (96%) en Anne&Max (96%) nuttigen bezoekers ter plaatse. Klanten van Dunkin’ halen de bestelling juist vaker af (66%) dan dat ze deze ter plaatse consumeren.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albron en Hutten presenteren nieuwe moederorganisatie: Hai

Catering – De fusie tussen foodservicebedrijven Albron en Hutten krijgt een nieuwe naam: Hai. De naam staat voor Hutten Albron Impactmakers. Met Hai willen beide partijen hun gezamenlijke ambitie kracht bijzetten: het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid.

Lees bericht



Udea-worstenbroodje winnaar Bio-product tijdens Netwerkdiner

Bijeenkomst – Tijdens het jaarlijkse Bio-Netwerkdiner, georganiseerd door BioNederland, kwamen op 5 juni ruim 200 professionals uit de biologische keten bijeen in de Prodentfabriek in Amersfoort. De avond bood inspiratie, netwerkgelegenheid én erkenning voor innovaties en inzet binnen de sector.

Lees bericht




Anne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland

Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid