HMSHost en Westland openen Old Amsterdam brandstore op Schiphol


De Westland brandstore op Schihol Plaza / Foto bij: C. Jongens

Luchthaven - HMSHost Nederland, horecabedrijf voor reizigers onderweg, exploiteert met kaasproducent Westland een Old Amsterdam brandstore op Schiphol Plaza. Shoppers en reizigers kunnen hier ter plekke een Old Amsterdam tosti eten of terecht voor een bekroond stuk Old Amsterdam kaas in geschenkverpakking.

Beide partijen zijn verheugd over de samenwerking. Ronald Loendersloot, Managing Director HMSHost Nederland: “Door retail te combineren met horeca, creëert deze nieuwe store een typisch Nederlandse ervaring voor onze gasten, met de mogelijkheid om een ​​uniek Hollands souvenir mee naar huis te nemen.” Huub Postma, CCO Westland Kaas: “Het is voor ons een eer om op Schiphol Plaza zo’n Old Amsterdam brandstore met horecapunt in samenwerking met HMSHost te openen. We verkopen Old Amsterdam in meer dan 60 landen en het is mooi om de toeristen uit al deze landen op deze plek op deze manier te mogen verwelkomen.”

Omdat de meeste kazen vaccuum verpakt zijn, kunnen ze eventueel in een coolbag worden meegenomen. Voor degenen die de kaas ter plekke willen proeven is er een kaasproeverij of kan bijvoorbeeld een gegrilde tosti met Old Amsterdam worden besteld.

HMSHost heeft verschillende formules op Schiphol Plaza, zoals La Place, Pommes Frites & Döner, Grand Café Plaza, Hello Goodbye Bar, De Verspillingsfabriek en Starbucks.

Bron: HMSHost/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht


La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Prestigieuze Crystal Taste Award voor Old Amsterdam 48+

Selectie – Old Amsterdam is in de prijzen gevallen bij de Superior Taste Award van het International Taste Institute. Old Amsterdam 48+ ontving zelfs het predicaat van de Crystal Taste Award, een benoeming voor buitengewone klasse die de 48+-kaas de komende drie jaar mag dragen.

Lees bericht



Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid