Horecasector is blij met ontmoetingsplek Gastvrij Rotterdam
Beurzen – Het is tijdens Gastvrij Rotterdam weer voor het eerst dat de horecasector de gelegenheid heeft om elkaar te ontmoeten en de innovaties te bekijken en te proeven van de afgelopen maanden. De aanwezige deelnemers en bezoekers zijn blij met de ontmoetingsplek.
De beursorganisatie heeft er ook alles aangedaan om de ontmoetingsplek zo compleet mogelijk te maken. De wens om na anderhalf jaar van corona beperkende maatregelen weer iets neer te zetten wat gastvrij, overzichtelijk en gezellig is, is ook bij de deelnemende standhouders groot. Er kon dus ook volop geproefd en getest worden.
Was het druk de eerste dag? Neen, niet druk, maar er liepen voldoende horecamensen door de gangpaden. Zeker wanneer je bedenkt dat het buiten nog fraai zomerweer is, de horecabedrijven met een fors te kort aan personeel zitten, dus graag bij hun zaak willen blijven, en de wens om met nieuwe dingen te starten vooralsnog niet zo groot is, omdat de bestaande service al meer dan genoeg aandacht nodig heeft.
Efficiënte keuken
De ondernemers die op Gastvrij Rotterdam rondlopen zijn wel op zoek naar een efficiëntere werkwijze binnen hun keuken of vernieuwingen op de kaart. Zij zochten naar praktische keukenapparatuur, nieuwe en slimmere basisproducten voor gerechten of gezondere (lees soms plantaardige, red.) alternatieven voor bestaande producten. De beurs biedt voor die ondernemers absoluut een platform. Helemaal door de inzet van participerende horecagroothandels als Bidfood, Makro en Zegro, naast diverse start- en scale-ups.
Genoeg te zien
En wat was er zoal nieuw? Een kleine selectie, om duidelijk te maken dat een bezoek loont. De bakkers Edwin Klaasen en Bart Cales van Broodheeren presenteren hun eerste broodproducten. Remia introduceert een mayonaise met pesto. Hekos Oriental Food breidt haar assortiment uit met de Thai Red Curry Visloempia. Van Geloven toont de Borrelmaatjes en praat ondernemers bij hoe zij hun terrasseizoen kunnen verlengen. Chocolava laat zien dat bitterballen ook goed met chocolade zijn te maken. Er zijn talloze aanbieders van gezonde en minder gezonde dranken en er is veel aanbod op het gebied van vegetarisch. Le Frique laat zien hoe je van een frikandel een culinair product kunt maken en Juicemakers maakt het ondernemers makkelijker om hun sappenmachines voortaan kant-en-klaar voor de lease aan te bieden. Tot slot herintroduceert Pietercil Foodservice het Cook &Create concept voor foodprofessionals. Dit voor de keuken gebruiksvriendelijke ingrediëntenconcept kreeg de vuurdoop tijdens de Horecava in 2020, maar kende nooit een uitrol door de sluiting van de horeca. Genoeg te zien dus.
Gastvrij Rotterdam is geopend tot en met aanstaande woensdag 22 september.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtAnne-Wies van Oosten genomineerd voor Wijnvrouw van het Jaar
Verkiezing - Tijdens een besloten diner met Marimar Torres van Familia Torres wijnen uit Californië, heeft de vakjury van Wijnvrouw van het Jaar 2024 Anne-Wies van Oosten aangekondigd als tweede kanshebber voor de titel.
Lees berichtBram Ladage schept 24.000 gratis frietjes weg op Valentijnsdag
Formulenieuws – Cafetariabedrijf Bram Ladage vierde Valentijnsdag dit jaar met het gratis weggeven van een ‘Brammetje’. Afgelopen woensdag werden op die manier maar liefst 24.000 klanten blij gemaakt met een gratis 'frietje met'.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtRemia opent ‘pop-up museum’ op Horecava
Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.
Lees berichtSpaanse vakbeurs Alimentaria&Hostelco verwacht 15% groei
Vakbeurzen - Alimentaria&Hostelco, vakbeurs voor de sectoren voeding, dranken, foodservice en horeca-apparatuur, keert van 18 tot en met 21 maart 2024 terug naar de Gran Vía van Fira de Barcelona. De beurs toont een lijst van 900 internationale exposanten uit meer dan 60 landen.
Lees bericht