Horecava-organisatie telt in totaal 61.000 bezoekers


Ontdekken, ruiken, proeven op de Horecava, zoals hier bij de stand van Verstegen

Vakbeurzen – De horecavakbeurs Horecava, die afgelopen vier dagen plaats had in de RAI in Amsterdam, heeft 61.000 bezoekers getrokken volgens de organisatie. Op sommige momenten was de drukte ook duidelijk merkbaar in de gangpaden van bepaalde hallen.

Beursdeelnemers laten een gevarieerd beeld horen over de bezoekersaantallen, maar over het algemeen was men wel te spreken over de kwaliteit van de bezoekers. In oppervlakte was de beurs uiteraard wat kleiner en met dezelfde bezoekersaantal oogt dat in de gangpaden uiteraard drukker. Maar het meest belangrijke is dat de sfeer goed was; iedereen had er duidelijk zin in elkaar weer te ontmoeten en er op uit te gaan om de nieuwste ontwikkelingen te bekijken.

Arbeidstekort

Aan echte productinnovaties was het aanbod mager, maar waar wel op werd ingespeeld door deelnemers waren de actuele zaken als personeelstekort en de antwoorden daarop. Ook op het gebied van de prijsstijgingen waren tal van voorbeelden te zien. Vooral bij de exposanten in de natte horeca. Zo werden er talloze oplossingen aangedragen van bierglazen met een kleiner volume en tapsystemen ter vervanging van arbeidskrachten.

Plantaardig

Op productgebied zijn de meeste beursdeelnemers vooral bezig geweest met het verder verbeteren van hun eigen producten. Op plantaardig gebied was er wel veel aanbod. Ook producten die het vergelijk met vleeshoudende producten goed aankunnen. Opvallend was ook het aantal aanbieders van premium frites. Daar waar eerder een enkeling het aandurfde om zich te onderscheiden met kwaliteitsfriet tegen een hogere prijs. Toonden nu diverse partijen zich met premium frites-soorten.

Wervingssysteem

Volgens de Horecava-organisatie is er dit jaar gebruik gemaakt van een nieuw datagedreven wervingssysteem. Dit systeem zou er toe hebben geleid dat het percentage (eind)beslissers in de bezoekersgroep significant hoger is dan in voorgaande jaren. Zo zou het percentage beslissers gestegen zijn met 16%, terwijl het aantal niet beslissers gedaald is met 35% ten opzichte van 2020

Horecava 2024

De volgende Horecava is van 8 januari tot en met 11 januari 2024.

(Binnenkort meer over het aanbod op de Horecava)

Bron: Horecava/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid