Horecava-organisatie telt in totaal 61.000 bezoekers


Ontdekken, ruiken, proeven op de Horecava, zoals hier bij de stand van Verstegen

Vakbeurzen – De horecavakbeurs Horecava, die afgelopen vier dagen plaats had in de RAI in Amsterdam, heeft 61.000 bezoekers getrokken volgens de organisatie. Op sommige momenten was de drukte ook duidelijk merkbaar in de gangpaden van bepaalde hallen.

Beursdeelnemers laten een gevarieerd beeld horen over de bezoekersaantallen, maar over het algemeen was men wel te spreken over de kwaliteit van de bezoekers. In oppervlakte was de beurs uiteraard wat kleiner en met dezelfde bezoekersaantal oogt dat in de gangpaden uiteraard drukker. Maar het meest belangrijke is dat de sfeer goed was; iedereen had er duidelijk zin in elkaar weer te ontmoeten en er op uit te gaan om de nieuwste ontwikkelingen te bekijken.

Arbeidstekort

Aan echte productinnovaties was het aanbod mager, maar waar wel op werd ingespeeld door deelnemers waren de actuele zaken als personeelstekort en de antwoorden daarop. Ook op het gebied van de prijsstijgingen waren tal van voorbeelden te zien. Vooral bij de exposanten in de natte horeca. Zo werden er talloze oplossingen aangedragen van bierglazen met een kleiner volume en tapsystemen ter vervanging van arbeidskrachten.

Plantaardig

Op productgebied zijn de meeste beursdeelnemers vooral bezig geweest met het verder verbeteren van hun eigen producten. Op plantaardig gebied was er wel veel aanbod. Ook producten die het vergelijk met vleeshoudende producten goed aankunnen. Opvallend was ook het aantal aanbieders van premium frites. Daar waar eerder een enkeling het aandurfde om zich te onderscheiden met kwaliteitsfriet tegen een hogere prijs. Toonden nu diverse partijen zich met premium frites-soorten.

Wervingssysteem

Volgens de Horecava-organisatie is er dit jaar gebruik gemaakt van een nieuw datagedreven wervingssysteem. Dit systeem zou er toe hebben geleid dat het percentage (eind)beslissers in de bezoekersgroep significant hoger is dan in voorgaande jaren. Zo zou het percentage beslissers gestegen zijn met 16%, terwijl het aantal niet beslissers gedaald is met 35% ten opzichte van 2020

Horecava 2024

De volgende Horecava is van 8 januari tot en met 11 januari 2024.

(Binnenkort meer over het aanbod op de Horecava)

Bron: Horecava/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht

CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid