‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’


Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Via het landelijke platform kunnen gebruikers real time zien welke beschikbare plaatsen er zijn bij favoriete of dichtbij zijnde horecagelegenheden. Zijn er plaatsen dan zijn die online te reserveren. Ondernemers kunnen op die manier ook hun personeelsbezetting aanpassen aan het aantal reserveringen.

Barbooking was al een paar dagen eerder met het platform naar buiten gekomen, maar heeft in de tussenliggende periode toch een aantal aanpassingen gedaan. Zo was het gebruik van de site in eerste instantie gratis bij reserveringen, maar wordt nu op advies van horecaondernemers voor de dienst toch een vergoeding gevraagd. Die is met 0,79 euro weliswaar laag, maar dat is omdat de initiatiefnemers Kristian Kossen en Roger Heykoop, het systeem kostendekkend in de markt te willen zetten. Zij zien het systeem als steun voor de horecabedrijven op dit moment en als oplossing om wachtrijen te voorkomen en gasten toch een garantie te kunnen bieden voor een plekje binnen of op het terras.

Lage kosten

Belangrijk voor het welslagen van het platform is dat zoveel mogelijk horecabedrijven er gebruik van gaan maken. Ook om die reden worden de kosten laag gehouden. Het bedrag van 0,79 euro is opgebouwd uit  €0,30 transactie kosten (dit zijn de kosten die provider berekent voor een betaling, red.) en  €0,49 om de kosten te dekken om de service draaiende houden. Die kosten zijn gebaseerd nu op gewenst gebruik, maar gestreefd wordt om de kosten verder te verlagen.

Garantie

BarBooking.nl is een initiatief dat specifiek is ontwikkeld om tijdens en na de huidige beperkingen zo efficiënt mogelijk en volgens de regelgeving te kunnen blijven ondernemen. Inmiddels hebben diverse horecabedrijven zich aangemeld en interesse getoond. Met klem laat Kossen weten geen booking.com of Iens te worden, maar gasten en ondernemers garanties te willen bieden gebruik te maken van hun favoriete locaties. Ondernemers bepalen zelf een tijdslot waarbinnen de gast kan reserveren. Deelnemende horecabedrijven kunnen ook via een simpel te bedienen app direct via de bevestigingsmail communiceren met hun klant door hier een persoonlijke note of afbeelding toe te voegen. De site gaat deze week live. Gasten kunnen vanaf 27 mei reserveren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Artiesten vieren heropening horeca met variant op Hazes-lied

Actie – De artiesten Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen vieren met een nieuwe uitvoering van de Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ de heropening horeca. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat.

Lees bericht

OMT adviseert heropening horeca met sluiting om 20.00 uur

Advies - Het Outbreak Management Team (OMT) heeft geadviseerd de horeca- en cultuursector te openen tot 20.00 uur. Het adviesteam acht het op basis van de huidige besmettingscijfers en redelijk stabiele ziekenhuisopnames het verantwoord een aantal maatregelen te versoepelen en de horeca te heropenen tot 20.00 uur.

Lees bericht

Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Lees bericht


KHN wil deze week duidelijkheid heropening horeca

Heropening - Nu er steeds meer geluiden komen vanuit gemeenten en maatschappij over de mogelijkheden de horeca te heropenen, roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het kabinet op om nog deze week de horecasector duidelijkheid te geven over heropening.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid