Johan van der Weerd krijgt plein naar zich vernoemd


Fastservice - Johan van der Weerd heeft tijdens de Horecava afscheid genomen van de Stichting de Lekkerste Wedstrijden. Hij was de founder van het initiatief, dat de creativiteit in de fastservicesector aanwakkert. Om hem te eren kreeg hij een plein naar zich vernoemd; het Johan van der Weerdplein. 

Het team van Stichting de Lekkerste Wedstrijden en partners stonden tijdens de Horecava stil bij de lange staat van dienst van Johan van der Weerd. Eventmanager Bernd Beekman onthulde een straatnaambord waarmee het plein voor het wedstrijdpodium vanaf nu is omgedoopt tot het Johan van der Weerdplein. “Ik besef nu pas wat het betekent om 39 jaar ten dienste te mogen zijn van het mooie vak dat wij met z'n allen uitoefenen”, zei Van der Weerd. “Ik kijk er met veel plezier op terug.”

Sinds 1984

De Lekkerste Wedstrijden, tegenwoordig het NK De Lekkerste, worden sinds 1984 georganiseerd. In dat jaar vond de eerste editie van het Lekkerste Broodje plaats, in het Postiljon Hotel in Bunnik. Het idee was om in de horeca meer met brood te doen en de creativiteit te verhogen, want naast het broodje ham-kaas was er destijds weinig anders in de cafetaria verkrijgbaar. De eerste wedstrijd werd georganiseerd door Koggeschip Vakbladen en belangenvereniging IJsfrica, waar Van der Weerd voorzitter van was. “Ons doel was de fastservicesector te reorganiseren en in een positiever daglicht te zetten”, legt Van der Weerd uit. “De wedstrijden en opleidingen waren de trekker.” Van der Weerd kijkt met trots naar hetgeen Stichting de Lekkerste Wedstrijden heeft bereikt. “Het horecalandschap heb ik meerdere keren zien veranderen en ik moet zeggen dat de kwaliteit alleen maar is toegenomen. Het eenvoudige broodje is uitgegroeid tot een culinair hoogstandje. Er is best gemopper geweest, maar goede ondernemers hebben het prima opgepakt. Natuurlijk zijn er bedrijven die het nu moeilijk hebben, dat geldt voor alle bedrijfstakken, maar de sector staat er goed en stevig op.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht



Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar winnaar NK Pizza bakken 2024

Wedstrijd - Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar in Amsterdam heeft het NK Pizza bakken 2024 op de Horecava gewonnen. De jury was vol lof over zijn deeg en kooktechnieken. De ondernemer toonde zich na afloop verbaasd, omdat hij erg heeft getwijfeld of hij wel mee moest doen met de wedstrijd, want eigenlijk had hij geen tijd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid