Jumbo zet met 'van Dichtbij' Nederlandse producten centraal


Cees van Vliet, COO van Jumbo plaatst samen met Jolanda Nooijen, René van Bakel en Peer Schraven van Compliment het bord in een venkelveld

Formulenieuws  - Vanaf eind dit jaar kunnen klanten Jumbo huismerkproducten van Nederlandse bodem terugvinden in het schap onder de noemer ‘van Dichtbij’. Jumbo speelt met ‘van Dichtbij’ in op de toenemende vraag van klanten naar producten zoals eieren, groenten en fruit, vlees en zuivel uit Nederland.

De introductie van het ‘van Dichtbij’ label op producten gebeurt stapsgewijs. ‘Van Dichtbij’ reikt verder dan alleen het schap. De komende tijd laat Jumbo op meer manieren klanten kennis maken met deze Nederlandse producten én de boeren en telers die deze producten op de markt brengen. ‘Van Dichtbij’ wordt vanaf 10 november geïntroduceerd.

Cees van Vliet, Operationeel directeur van Jumbo: “Bij het inkopen van verse producten werken we bij Jumbo al jarenlang met het motto: van dichtbij als het kan, verder weg als het moet. Ruim driekwart van ons aanbod binnen aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees en eieren is al van Nederlandse oorsprong en we willen dat de komende tijd verder laten groeien”.

Ketensamenwerking

Pluimveehouders en vader en zoon Ruurd en Jesse Abma uit Groningen ontvingen als eerste een bord. Zij leveren sinds 2014 de Nieuwe Standaard Kip (NSK) aan Jumbo en bereiden zich nu voor op de overgang naar kip met het één ster Beter Leven keurmerk. Bij teler Compliment bv in Volkel werd het tweede bord in de grond geslagen. Peer Schraven van Compliment: “We werken al meer dan 15 jaar met Jumbo samen en telen én verpakken onder meer ijsbergsla, knolvenkel en bleekselderij. Deze groenten worden sinds 2014 geteeld volgens het On the Way to PlanetProof schema, in balans met mens, dier en milieu. Bovendien zorgt de korte keten tussen de oogst en het transport naar Jumbo voor een supervers product.” Cees van Vliet vult aan: “Jumbo zet in toenemende mate in op deze vorm van ketensamenwerking. De introductie van het ‘van Dichtbij’ label markeert deze ingeslagen route”.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe trend? Stoepvertisement

Promotie – Wat doe je als je wilt opvallen, of mensen wilt bereiken die nu bij andere winkels hun inkopen doen? Precies dan wil je opvallen en ze de weg wijzen naar je eigen winkel. Dat is exact wat de nieuwe Dekamarkt in Veenendaal doet met de klanten, die nu bij de Jumbo kopen. Dekamarkt laat de Jumbo-klant met stoepvertisement zien...

Lees bericht


Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Campagne - De jaarlijks terugkerende campagne ‘De Nationale Week Zonder Vlees’ vraagt deze editie ook aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat. Met de toevoeging ‘& Zuivel’ worden de deelnemers ook uitgedaagd om niet alleen het vlees een week te laten staan maar ook zuivel.

Lees bericht

Jumbo en NOC*NSF gaan sporters gezonder leren eten

Samenwerking- Sporters helpen gezonder te leven én beter te presteren. Dat is het doel van de verregaande samenwerking die Jumbo Supermarkten en NOC*NSF met elkaar aangaan op het gebied van gezonde voeding en sport. De partijen hebben hiervoor een nieuw leerprogramma over voeding, gezondheid en sport ontwikkeld voor trainers en coaches: Jumbo Foodcamp.

Lees bericht

Gr8 opent deuren derde La Place op Maastricht Airport

Formulenieuws - La Place Maastricht Airport opent op dinsdag 7 december haar deuren naast het GR8 Hotel. Reizigers en bezoekers uit Maastricht en omgeving kunnen elke dag in het nieuwe restaurant terecht voor ontbijt, lunch en diner of een tussendoortje. De vestiging valt onder de vlag van Gr8, die eerder het restaurant van La Place in Bergen op Zoom en La...

Lees bericht


Rechtbank wijst alle vorderingen van Jumbo en Coop op Sligro af

Rechtbank -  De rechtbank in Amsterdam heeft alle vorderingen van Jumbo en Coop op groothandel Sligro, voortvloeiend uit de transactie rond de verkoop van EMTÉ in 2018, afgewezen. Beide partijen maken geen aanspraak op de gevorderde 83 miljoen euro. Bovendien zijn Jumbo en Coop veroordeeld tot het betalen van de proceskosten. De uitspraak is in lijn met de verwachtingen die Sligro meermaals...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid