Jumbo zet met 'van Dichtbij' Nederlandse producten centraal


Cees van Vliet, COO van Jumbo plaatst samen met Jolanda Nooijen, René van Bakel en Peer Schraven van Compliment het bord in een venkelveld

Formulenieuws  - Vanaf eind dit jaar kunnen klanten Jumbo huismerkproducten van Nederlandse bodem terugvinden in het schap onder de noemer ‘van Dichtbij’. Jumbo speelt met ‘van Dichtbij’ in op de toenemende vraag van klanten naar producten zoals eieren, groenten en fruit, vlees en zuivel uit Nederland.

De introductie van het ‘van Dichtbij’ label op producten gebeurt stapsgewijs. ‘Van Dichtbij’ reikt verder dan alleen het schap. De komende tijd laat Jumbo op meer manieren klanten kennis maken met deze Nederlandse producten én de boeren en telers die deze producten op de markt brengen. ‘Van Dichtbij’ wordt vanaf 10 november geïntroduceerd.

Cees van Vliet, Operationeel directeur van Jumbo: “Bij het inkopen van verse producten werken we bij Jumbo al jarenlang met het motto: van dichtbij als het kan, verder weg als het moet. Ruim driekwart van ons aanbod binnen aardappelen, groenten en fruit, zuivel, vlees en eieren is al van Nederlandse oorsprong en we willen dat de komende tijd verder laten groeien”.

Ketensamenwerking

Pluimveehouders en vader en zoon Ruurd en Jesse Abma uit Groningen ontvingen als eerste een bord. Zij leveren sinds 2014 de Nieuwe Standaard Kip (NSK) aan Jumbo en bereiden zich nu voor op de overgang naar kip met het één ster Beter Leven keurmerk. Bij teler Compliment bv in Volkel werd het tweede bord in de grond geslagen. Peer Schraven van Compliment: “We werken al meer dan 15 jaar met Jumbo samen en telen én verpakken onder meer ijsbergsla, knolvenkel en bleekselderij. Deze groenten worden sinds 2014 geteeld volgens het On the Way to PlanetProof schema, in balans met mens, dier en milieu. Bovendien zorgt de korte keten tussen de oogst en het transport naar Jumbo voor een supervers product.” Cees van Vliet vult aan: “Jumbo zet in toenemende mate in op deze vorm van ketensamenwerking. De introductie van het ‘van Dichtbij’ label markeert deze ingeslagen route”.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht








© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid