Kitchen Republic wil grootste platform voor startups worden van Europa


Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks Startups – Het Kitchen Republic initiatief in Amsterdam heeft al vele startups geholopen, maar wil met behulp van sociaal ondernemer en investeerder Willem Treep en Goeie Grutten Impact Fonds werken aan het grootste Europese platfom voor startups. Van vegetarische burgers, plantaardige patisserie, Koreaanse kimchi tot aan authentieke New York style bagels, Kitchen Republic heeft al vele foodinitiatieven gesteund. Met die stratups heeft het initiatief ook bijgedragen aan een kleurrijker en duurzamer culinair landschap. Daartoe dagen zij niet alleen kleine bedrijven uit, maak nu ook de grote producenten. Kitchen Republic wil werken aan de opmars van craft food businesses in Nederland. Volgens cijfers zou de foodmarkt in 2019 bestaan uit 4.100 startups. Een enorm aantal, maar met een groeipercentage van de afgelopen vijf jaar van 45 procent van dit soort bedrijven, laat wel zien dat er grote belangstelling is om het voedselaanbod te wijzigingen in Nederland. En dat het aanbod verandert is te zien op de borden. Daarmee zetten deze gamechangers de grote voedselproducenten voor het blok. Ze worden uitgedaagd om ook op grote schaal beter eten te produceren. Kitchen Republic gaat vanaf oktober 2019 deze ondernemers nog meer ruimte om daad bij het woord te voegen. Een succesvolle crowdfundingactie en investeringsronde begin dit jaar leverde voldoende steun om naar een tweede locatie van Kitchen Republic en een groter netwerk uit te breiden. Oprichter Bart-Jan Veldhuizen: “De nieuwe scale-up kitchen is onderdeel van onze missie om beter eten op de kaart te krijgen. De mogelijkheden van onze tweede, grotere locatie laten zien dat productie anders, beter én duurzamer kan. We bieden de ondernemers de ruimte, kennis en samenwerkingen met grote partijen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen

Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.

Lees bericht


Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

Lees bericht


Investeerders gezocht voor eerste Amsterdamse Mercearia

Eetwinkel – Het moet de eerste Mercearia worden van Amsterdam. Een Latijns-Amerikaans eetconcept dat tot nog toe niet in de hoofdstad te vinden is. Drie gepassioneerde koks Estela Barroca en broers Daan en Matthijs Pasmans willen daarin verandering brengen en zijn op zoek naar investeerders.

Lees bericht


Visrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam

Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid