Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods met 25% verhogen tegen 2025

Duurzaam – Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods (50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem) met 25% verhogen tegen 2025. Daarmee zet het bedrijf de eigen ambitie nog scherper neer. Vorig jaar introduceerden Knorr en het Wereld Natuur Fonds (WNF) de zogenaamde ‘50 future foods’ voor een duurzamere toekomst.
Zo zullen in de komende 2 jaar 25 nieuwe, op Future 50 Foods gebaseerde producten in onze top 10 landen op de markt worden gebracht, waarbij een groot deel van die innovatie voortkomt uit het Hive, Unilevers Global Food Innovation Centre in Wageningen.
In Nederland zijn deze Future 50 Foods inmiddels toegepast in de variatietips van tien Knorr Wereldgerechten, waaronder Lasagne, Bobotie en Teriyaki, en daar komen er dit jaar nog vier bij. Daarnaast wordt er een nieuw Wereldgerecht gelanceerd Miso Ramen met spinazie, paksoi en zeewier.
Chef-koks
Het programma van Knorr heeft wereldwijd aandacht gekregen van diverse partijen, zoals retailers en chef-koks. Sinds de lancering in februari 2019 hebben 350 invloedrijke chef-koks toegezegd Future 50 Foods te gebruiken in hun recepten, zijn de Future 50 Foods door het World Economic Forum, FOLU (Food & Land Use Coalition) en het Chefs' Manifesto aangemerkt als positieve verandering voor het bevorderen van de bio- en voedingsdiversiteit en heeft voedingsmiddelen- en cateringbedrijf Sodexo aangegeven de Future 50 Foods ingrediënten in 5.000 keukens te introduceren in de Verenigde Staten, Frankrijk, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, met plannen om verder uit te breiden naar nog eens 10 landen.
Voetafdruk
Ook supermarkten laten zich niet onbetuigd. Zo gaat supermarktketen Carrefour Future 50 Foods stations plaatsen met inspiratie voor gerechten en verpakkingsvrije-ingrediëntendispensers om klanten te stimuleren gevarieerder en duurzamer te koken. In Duitsland heeft de overstap naar linzen (een Future 50 Food) bijvoorbeeld in het Knorr Spaghetti Bolognese recept gezorgd voor 83% CO2-reductie in de voetafdruk van dit product. April Redmond, Global Brand Vice President Knorr: “We hebben te maken met enorme wereldwijde milieu- en gezondheidsuitdagingen. Bij Knorr geloven we dat voedsel een van de krachtigste manieren is om onze gezondheid en de gezondheid van de planeet te verbeteren.”
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ToekomstProef zet in op leiderschap bij verduurzamen voeding in de zorg
Zorg - In een bomvolle zaal van de Koninklijk Visio in Huizen vond op donderdag 23 maart de aftrap van ToekomstProef plaats. Dit is een initiatief van St. Eten+Welzijn en een aantal strategische partners om het eten en drinken in zorginstellingen niet alleen beter te maken, maar ook meetbaar duurzamer.
Lees berichtUnilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten
Voedselverspilling – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...
Lees berichtJorg Brouwer nieuwe general manager Iglo Nederland
Benoeming - Jorg Brouwer treedt per deze maand aan als general manager van Iglo Nederland. Voor deze overstap werkte hij als general manager global sales bij Nomad Foods International in het Verenigd Koninkrijk, het moederbedrijf van Iglo Nederland.
Lees berichtHein Schumacher verkast van FrieslandCampina naar Unilever
Personalia - Hein Schumacher verkast van FrieslandCampina naar Unilever. Daar wordt hij per 1 juli dit jaar de nieuwe topman. Schumacher volgt bij Unilever Alan Jope op, die vorig jaar september al te kennen gaf met pensioen te willen gaan.
Lees berichtRecordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Lees berichtUnilever zet volgende stap tegen voedselverspilling
Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...
Lees bericht