Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods met 25% verhogen tegen 2025


Duurzaam – Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods (50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem) met 25% verhogen tegen 2025. Daarmee zet het bedrijf de eigen ambitie nog scherper neer. Vorig jaar introduceerden Knorr en het Wereld Natuur Fonds (WNF) de zogenaamde ‘50 future foods’ voor een duurzamere toekomst.

Zo zullen in de komende 2 jaar 25 nieuwe, op Future 50 Foods gebaseerde producten in onze top 10 landen op de markt worden gebracht, waarbij een groot deel van die innovatie voortkomt uit het Hive, Unilevers Global Food Innovation Centre in Wageningen.

In Nederland zijn deze Future 50 Foods inmiddels toegepast in de variatietips van tien Knorr Wereldgerechten, waaronder Lasagne, Bobotie en Teriyaki, en daar komen er dit jaar nog vier bij. Daarnaast wordt er een nieuw Wereldgerecht gelanceerd Miso Ramen met spinazie, paksoi en zeewier.

Chef-koks

Het programma van Knorr heeft wereldwijd aandacht gekregen van diverse partijen, zoals retailers  en chef-koks. Sinds de lancering in februari 2019 hebben 350 invloedrijke chef-koks toegezegd Future 50 Foods te gebruiken in hun recepten, zijn de Future 50 Foods door het World Economic Forum, FOLU (Food & Land Use Coalition) en het Chefs' Manifesto aangemerkt als positieve verandering voor het bevorderen van de bio- en voedingsdiversiteit en heeft voedingsmiddelen- en cateringbedrijf Sodexo aangegeven de Future 50 Foods ingrediënten in 5.000 keukens te introduceren in de Verenigde Staten, Frankrijk, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, met plannen om verder uit te breiden naar nog eens 10 landen.

Voetafdruk

Ook supermarkten laten zich niet onbetuigd. Zo gaat supermarktketen Carrefour Future 50 Foods stations plaatsen met inspiratie voor gerechten en verpakkingsvrije-ingrediëntendispensers om klanten te stimuleren gevarieerder en duurzamer te koken. In Duitsland heeft de overstap naar linzen (een Future 50 Food) bijvoorbeeld in het Knorr Spaghetti Bolognese recept gezorgd voor 83% CO2-reductie in de voetafdruk van dit product. April Redmond, Global Brand Vice President Knorr: “We hebben te maken met enorme wereldwijde milieu- en gezondheidsuitdagingen. Bij Knorr geloven we dat voedsel een van de krachtigste manieren is om onze gezondheid en de gezondheid van de planeet te verbeteren.”

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Unilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten

Voedselverspilling  – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...

Lees bericht





Unilever zet volgende stap tegen voedselverspilling

Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid