Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods met 25% verhogen tegen 2025


Duurzaam – Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods (50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem) met 25% verhogen tegen 2025. Daarmee zet het bedrijf de eigen ambitie nog scherper neer. Vorig jaar introduceerden Knorr en het Wereld Natuur Fonds (WNF) de zogenaamde ‘50 future foods’ voor een duurzamere toekomst.

Zo zullen in de komende 2 jaar 25 nieuwe, op Future 50 Foods gebaseerde producten in onze top 10 landen op de markt worden gebracht, waarbij een groot deel van die innovatie voortkomt uit het Hive, Unilevers Global Food Innovation Centre in Wageningen.

In Nederland zijn deze Future 50 Foods inmiddels toegepast in de variatietips van tien Knorr Wereldgerechten, waaronder Lasagne, Bobotie en Teriyaki, en daar komen er dit jaar nog vier bij. Daarnaast wordt er een nieuw Wereldgerecht gelanceerd Miso Ramen met spinazie, paksoi en zeewier.

Chef-koks

Het programma van Knorr heeft wereldwijd aandacht gekregen van diverse partijen, zoals retailers  en chef-koks. Sinds de lancering in februari 2019 hebben 350 invloedrijke chef-koks toegezegd Future 50 Foods te gebruiken in hun recepten, zijn de Future 50 Foods door het World Economic Forum, FOLU (Food & Land Use Coalition) en het Chefs' Manifesto aangemerkt als positieve verandering voor het bevorderen van de bio- en voedingsdiversiteit en heeft voedingsmiddelen- en cateringbedrijf Sodexo aangegeven de Future 50 Foods ingrediënten in 5.000 keukens te introduceren in de Verenigde Staten, Frankrijk, België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, met plannen om verder uit te breiden naar nog eens 10 landen.

Voetafdruk

Ook supermarkten laten zich niet onbetuigd. Zo gaat supermarktketen Carrefour Future 50 Foods stations plaatsen met inspiratie voor gerechten en verpakkingsvrije-ingrediëntendispensers om klanten te stimuleren gevarieerder en duurzamer te koken. In Duitsland heeft de overstap naar linzen (een Future 50 Food) bijvoorbeeld in het Knorr Spaghetti Bolognese recept gezorgd voor 83% CO2-reductie in de voetafdruk van dit product. April Redmond, Global Brand Vice President Knorr: “We hebben te maken met enorme wereldwijde milieu- en gezondheidsuitdagingen. Bij Knorr geloven we dat voedsel een van de krachtigste manieren is om onze gezondheid en de gezondheid van de planeet te verbeteren.”

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Unilever brengt water met extra’s op de markt, B-Better

Introductie – Unilever stapt met het nieuwe merk B-Better in de markt voor water met extra’s. Volgens het concern gaat het om een merk met een missie. Unilever wil met  B-Better de consument bewust maken van de impact van plastic flesjes op het milieu en hen overtuigen van de voordelen van kraanwater.

Lees bericht

HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht


Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid