‘Legitimatie verplicht bij aanschaf Flügel-roombroodje’

Formulenieuws – Eigenaar Martijn Wolsink van Bakker Bart in Doetinchem bedacht het Flügel-roombroodje voor de plaatselijke carnaval. Het roombroodje werd opgepakt door de media en zijn organisatie en is nu landelijk verkrijgbaar. De roombroodjes, die worden gemaakt uit een paar flesjes Flügel, verse witte broodjes, poedersuiker en uiteraard de room, blijken zo’n succesnummer te zijn dat vrijwel alle Bakker Bart-vestigingen in de carnavalsgebieden de roombroodjes willen hebben. De lekkernij die de ondernemer bedacht als ‘leuk gebakje’ voor het carnaval bij hem in de woonplaats, is dus volledig uit de hand gelopen en nu plotseling een gewilde snack. Legitimatie Omdat er alcohol inzit, is verkoop en gebruik wel gebonden aan wettelijke regels. Want ook al is het alcoholpercentage gelimiteerd omdat de Flügel-drank in alle ingrediënten fors wordt verdund, mag het personeel onder de 16 jaar het product niet verkopen en moeten de kopers bovendien boven de 18 jaar zijn. Legitimatie voor aanschaf van het roombroodje is in twijfelgevallen dus vereist. Bron: @FoodClicks
Formulenieuws – Eigenaar Martijn Wolsink van Bakker Bart in Doetinchem bedacht het Flügel-roombroodje voor de plaatselijke carnaval. Het roombroodje werd opgepakt door de media en zijn organisatie en is nu landelijk verkrijgbaar. De roombroodjes, die worden gemaakt uit een paar flesjes Flügel, verse witte broodjes, poedersuiker en uiteraard de room, blijken zo’n succesnummer te zijn dat vrijwel alle Bakker Bart-vestigingen in de carnavalsgebieden de roombroodjes willen hebben. De lekkernij die de ondernemer bedacht als ‘leuk gebakje’ voor het carnaval bij hem in de woonplaats, is dus volledig uit de hand gelopen en nu plotseling een gewilde snack. Legitimatie Omdat er alcohol inzit, is verkoop en gebruik wel gebonden aan wettelijke regels. Want ook al is het alcoholpercentage gelimiteerd omdat de Flügel-drank in alle ingrediënten fors wordt verdund, mag het personeel onder de 16 jaar het product niet verkopen en moeten de kopers bovendien boven de 18 jaar zijn. Legitimatie voor aanschaf van het roombroodje is in twijfelgevallen dus vereist. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Genomineerden ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2021-2022
Verkiezing - De kanshebbers voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2022-2023 zijn bekend. In de afgelopen periode hebben consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld, met als resultaat bijna 300.000 stemmen.
Lees berichtVital Food Group krijgt nieuwe directie
Benoeming - De directie van Vital Food Group B.V., de moederorganisatie van Bakker Bart en Bakerstreet, krijgt per 16 mei een nieuwe directie. Herbert Schalkwijk, algemeen directeur van de groep, heeft het bedrijf verlaten en wordt opgevolgd door Siad Awwad. Schalkwijk blijft wel als aandeelhouder betrokken bij de groep.
Lees berichtAkkoord over het nieuwe Bakker Bart-conditiestelsel
Formulenieuws - Meer dan tweederde van de ondernemers van Bakker Bart, de franchiseformule van Bart’s Retail, heeft zijn goedkeuring verleend aan een nieuw conditiestelsel en een nieuwe franchiseovereenkomst.
Lees berichtBakker Bart sluit zich aan bij Vereniging van Maaltijdbezorgers
Bezorgdiensten - Bakker Bart heeft zich aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM). Met de komst van de bakkerijformule telt de vereniging 11 leden uit de maaltijdbezorgbranche.
Lees berichtTweede Bakker Bart in Haaksbergen meer gericht op horecafunctie
Formulenieuws –Op zondag 21 november is in Haaksbergen aan de Markt 22 de nieuwste Bakker Bart vestiging geopend. Het is de tweede vestiging van de franchisenemers Dennis en Jorieke Klein Poelhuis in Haaksbergen. Nieuw is dat zij zich in deze vestiging nog meer gaan richten op de horecafunctie.
Lees berichtBakker Bart heropent ook vestiging in Rotterdam
Formulenieuws - Bakker Bart heeft de winkel aan de Lijnbaan 67 in Rotterdam heropend. Eerder deze maand heropende de formule al de winkel aan de Demer in Eindhoven. Met de verruimde winkel in Rotterdam krijgt ook het ondernemersduo Patricia en Henjo Hielkema een winkel met veel nieuwe elementen.
Lees bericht