‘Legitimatie verplicht bij aanschaf Flügel-roombroodje’


Formulenieuws – Eigenaar Martijn Wolsink van Bakker Bart in Doetinchem bedacht het Flügel-roombroodje voor de plaatselijke carnaval. Het roombroodje werd opgepakt door de media en zijn organisatie en is nu landelijk verkrijgbaar. De roombroodjes, die worden gemaakt uit een paar flesjes Flügel, verse witte broodjes, poedersuiker en uiteraard de room, blijken zo’n succesnummer te zijn dat vrijwel alle Bakker Bart-vestigingen in de carnavalsgebieden de roombroodjes willen hebben. De lekkernij die de ondernemer bedacht als ‘leuk gebakje’ voor het carnaval bij hem in de woonplaats, is dus volledig uit de hand gelopen en nu plotseling een gewilde snack. Legitimatie Omdat er alcohol inzit, is verkoop en gebruik wel gebonden aan wettelijke regels. Want ook al is het alcoholpercentage gelimiteerd omdat de Flügel-drank in alle ingrediënten fors wordt verdund, mag het personeel onder de 16 jaar het product niet verkopen en moeten de kopers bovendien boven de 18 jaar zijn. Legitimatie voor aanschaf van het roombroodje is in twijfelgevallen dus vereist. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

Kip het meest populair bij Brabanders met carnaval

Bezorgmarkt – Carnaval vieren maakt hongerig en dat ziet bezorgdienst Deliveroo in de cijfers; een stijging van twintig procent in de bestellingen, terwijl dat in de rest van het land slechts vijf procent is. Uit die cijfers blijkt ook dat kip het meest populair is bij de carnavalsvierders in Brabant.

Lees bericht

Bakker Bart introduceert nieuw winkelconcept

Formulenieuws – Bakker Bart opent op donderdag 14 november een nieuw bakkerijconcept. Het format wordt, na een reeks van testen op onderdelen, nu fysiek in een winkel uitgerold. Gemak, snelheid en directe consumptie zijn uitgangspunten in de nieuwe winkelformule in de nieuwe locatie in het centrum van Almelo. Bakker Bart geeft aan de afgelopen jaren veel energie gestoken te hebben in de...

Lees bericht

Jeffrey Jansen nieuwe commercieel directeur bij Bakker Bart

Benoeming - Jeffrey Jansen wordt per 1 september de nieuwe commercieel directeur van Bart’s Retail B.V.; de franchisegever van winkelketen Bakker Bart. Jeffrey Jansen heeft jarenlange ervaring binnen foodretail. Eerder was hij werkzaam bij Bieze Food Group. En daarvoor heeft hij ruim 10 jaar gewerkt in diverse functies bij de inmiddels verdwenen supermarktformule C1000. Tot en met de laatste ombouw...

Lees bericht


Limburgse carnavalsvierder dineert, Brabander kiest gemak

Onderzoek – Dit weekend is het zover, dan bedienen de horecabedrijven in het zuiden en een deel van het oosten een bonte groep carnavalsvierders. Onderzoek wijst uit dat de Limburgse carnavaller gewoon een bezoek brengt aan het restaurant, daar waar de Brabanders vaker kiest voor een snelle hap in een snackbar of dönerzaak. Onderzoek onder zo’n 2000 carnavalsvierders laat zien...

Lees bericht

Van Geloven en Schrobbelèr introduceren de Schrobbelèr bitterbal

Introductie – Twee Tilburgse bedrijven hebben de handen in een geslagen en introduceren voorafgaand aan het Carnaval de Schrobbelèr bitterbal. De snack is ontwikkeld door Van Geloven op basis van de kenmerkende Schrobbelèr ‘kruiden’ en –uiteraard – prima te combineren met een glaasje Schrobbelèr. Traditioneel gaat op de elfde van de elfde het nieuwe Carnavalsseizoen van start. Dit jaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid