Levensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen


Zelfs op de zondag een traditioneel rustige dag op de Anuga, was het druk

Vakbeurzen -  Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.

De cijfers laten zien dat de Anuga internationaler is dan ooit en bevestigt haar naam als mondiale nummer één levensmiddelenbeurs. “De huidige editie is een bewijs van onze kwaliteit en relevantie in een zich snel ontwikkelende sector,” aldus Gerald Böse, president en CEO van Koelnmesse GmbH. De Anuga die van 7 tot met 11 oktober in Keulen werd gehouden, was weer de eerste beurs onder normale omstandigheden na de coronabeperkingen.

Duurzame groei

Als centrale thema was voor deze editie gekozen 'Duurzame Groei'. “Als ‘s werelds grootste handelsbeurs voor voedingsmiddelen en dranken zette Anuga 2023 met alle partijen een belangrijk signaal neer voor de toekomst van de voedingsmiddelenindustrie. Als zodanig bevordert het zowel de dialoog als de samenwerking tussen bedrijven, organisaties, de industrie, de wetenschap en de politiek om gezamenlijk vorm geven aan een duurzame en leefbare

Kwaliteit bezoekers

De exposanten waren vooral tevreden over de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Alle spelers van de belangrijkste voedingsretailers waren dan ook vertegenwoordigd: Amazon, Aeon Co, Aldi, Auchan, Carrefour, Coop, Cosco Wholesale, Colruyt Group, Lidl & Kaufland, Metro, Mercadona, Migros, Rewe, Spar en Walmart. De hoogste bezoekersaantallen uit Europese landen kwamen uit Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Spanje en Turkije, zo laat de organisatie weten. Buiten Europa waren de best vertegenwoordigde landen Brazilië, China, Japan, Korea en de VS.

Een beeldinpressie.

(Binnenkort meer over de Anuga in printeditie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: Anuga/@FoodClicks

Bakkerijproducten van Lantmännen
Beyond Meat met vegetarische kipschnitzels
Ook het merk PLNT liet plant-based producten proeven
Om onderscheid te kunnen maken in de markt voor olijfolie is een uitdaging
Broodjes en wraps voor de vliegtuigmaatschappijen
Ook Pure Ingrediënts was vertegenwoordigd op de Anuga

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid