Levensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen
_1024_768_90.jpg)
Vakbeurzen - Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.
De cijfers laten zien dat de Anuga internationaler is dan ooit en bevestigt haar naam als mondiale nummer één levensmiddelenbeurs. “De huidige editie is een bewijs van onze kwaliteit en relevantie in een zich snel ontwikkelende sector,” aldus Gerald Böse, president en CEO van Koelnmesse GmbH. De Anuga die van 7 tot met 11 oktober in Keulen werd gehouden, was weer de eerste beurs onder normale omstandigheden na de coronabeperkingen.
Duurzame groei
Als centrale thema was voor deze editie gekozen 'Duurzame Groei'. “Als ‘s werelds grootste handelsbeurs voor voedingsmiddelen en dranken zette Anuga 2023 met alle partijen een belangrijk signaal neer voor de toekomst van de voedingsmiddelenindustrie. Als zodanig bevordert het zowel de dialoog als de samenwerking tussen bedrijven, organisaties, de industrie, de wetenschap en de politiek om gezamenlijk vorm geven aan een duurzame en leefbare
Kwaliteit bezoekers
De exposanten waren vooral tevreden over de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Alle spelers van de belangrijkste voedingsretailers waren dan ook vertegenwoordigd: Amazon, Aeon Co, Aldi, Auchan, Carrefour, Coop, Cosco Wholesale, Colruyt Group, Lidl & Kaufland, Metro, Mercadona, Migros, Rewe, Spar en Walmart. De hoogste bezoekersaantallen uit Europese landen kwamen uit Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Spanje en Turkije, zo laat de organisatie weten. Buiten Europa waren de best vertegenwoordigde landen Brazilië, China, Japan, Korea en de VS.
Een beeldinpressie.
(Binnenkort meer over de Anuga in printeditie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: Anuga/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Thuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtIn 2024 breidt SPAR Foodclub uit naar circa 220 winkels
Formulenieuws - Nog voor de zomer van 2024 krijgen bijna 220 SPAR-winkels elementen van ‘SPAR Foodclub’. Dat heeft algemeen directeur John van der Ent van SPAR Nederland gezegd tijdens het Nationaal Food Congres waarover FoodPersonality bericht.
Lees berichtSPAR beste in ‘On the Move’ in Gfk-formulerapport
Verkiezing - SPAR wordt het best gewaardeerd door consumenten binnen het On the Move-segment blijkt uit het CPS GfK Formulerapport 2023. SPAR blinkt volgens de waardering van consumenten uit in de pijlers genieten en gezond.
Lees berichtSPAR komt met nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’
Formulenieuws - SPAR lanceert vanaf deze week de nieuwe merkcampagne ‘effe sparren’. SPAR speelt hierbij in op de ‘effe maatschappij’. Dit door telkens als het effe nodig is, een makkelijke boodschap te bieden: effe sparren.
Lees berichtBelgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start
Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België. België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...
Lees berichtPim Meijer nieuwe voorzitter van SPAR Detaillisten coöperatie
Benoeming – Pim Meijer (37) is door het bestuur van de SPAR Detaillisten Coöperatie van SPAR Nederland benoemd als voorzitter. Meijer zal voorzitter Albert Jan Kleis opvolgen als voorzitter van de SPAR Detaillisten Coöperatie, die na afloop van zijn termijn vertrekt.
Lees bericht