Makro introduceert horecaplatform DISH
Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool en van mobiele app tot shiftmanagementbeheer. Een abonnement is gratis en beschikbaar voor alle horecaondernemers. Tevens is DISH een platform dat voor start-ups en innovators een unieke ingang biedt tot de horecamarkt. Fabienne Linschoten, Head of Digital bij Makro: “Makro Nederland wil met deze tools graag bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten.” METRO AG richtte Hospitality Digital (HD) op met als doel het ondersteunen van horecaondernemers. Voordat de diensten beschikbaar komen worden ze eerst getest door een panel van ongeveer 500 restauranteigenaren, verspreid over vijf grote Europese steden. Daarna worden de diensten aangeboden aan andere klanten. Inmiddels maken al ruim 170.000 restaurants gebruik van DISH. Bron: Metro/@FoodClicks Groothandel – Markro Nederland heeft tijden de beurs Gastvrij Rotterdam de lancering gedaan van het digitale platform DISH voor horecaondernemers. DISH moet ondernemers helpen om eenvoudig een website te onderhouden, reserveringen te kunnen maken en het teammanagement te organiseren. DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool en van mobiele app tot shiftmanagementbeheer. Een abonnement is gratis en beschikbaar voor alle horecaondernemers. Tevens is DISH een platform dat voor start-ups en innovators een unieke ingang biedt tot de horecamarkt. Fabienne Linschoten, Head of Digital bij Makro: “Makro Nederland wil met deze tools graag bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten.” METRO AG richtte Hospitality Digital (HD) op met als doel het ondersteunen van horecaondernemers. Voordat de diensten beschikbaar komen worden ze eerst getest door een panel van ongeveer 500 restauranteigenaren, verspreid over vijf grote Europese steden. Daarna worden de diensten aangeboden aan andere klanten. Inmiddels maken al ruim 170.000 restaurants gebruik van DISH. Bron: Metro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtColruyt onderdeel Solucious neemt Belgische Valfrais over
Overname - Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group, heeft het familiebedrijf Valfrais, gevestigd in Bastenaken, overgenomen. Volgens beide partijen vullen het assortiment, het klantenbestand en het werkgebied elkaar goed aan. Met overname van 100% van de aandelen zet Solucious in op verdere groei in foodservice.
Lees bericht